چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 140745

یک متخصص پوست و مو با اشاره به آسیب‌های ناشی از ناخن مصنوعی گفت: یکی از دلایل اگزمای پلک استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.

سلامت نیوز: یک متخصص پوست و مو با اشاره به آسیب‌های ناشی از ناخن مصنوعی گفت: یکی از دلایل اگزمای پلک استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آنا، یلدا صداقت با بیان اینکه اثر ضربه‌ و آسیب‌هایی که در زمان کاشت ناخن به ریشه ناخن‌‌ها وارد می‌شود دایمی خواهد بود، اظهار داشت: کاشت ناخن باعث تخریب ناخن زیر می‌شود، کوتیکول (لایه پوستی محافظ) ناخن که در انتهای آن قرار دارد بر اثر کاشت ناخن صدمه می‌بیند و این موضوع باعث ورود مواد شیمیایی به ریشه ناخن می‌شود.

وی درباره ناخن‌های مصنوعی گفت: ناخن‌های مصنوعی در انواع مختلف پلاستیکی و کاغذی وجود دارند که با چسب‌های گوناگون از چسب قطره‌ای گرفته تا چسب آهن، بر روی ناخن چسبانده می‌شوند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: استفاده از ناخن‌های مصنوعی و کاشت ناخن، عوارضی همچون عفونت‌های معمولی و قارچی، درماتیت (اگزمای تماسی) تغییر شکل صفحه ناخن، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را به دنبال خواهد داشت.

صداقت عنوان کرد: همچنین کاشت ناخن‌های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (اُنیکولیز) می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: چسب‌ها و موادی که در این روش مورد استفاده قرار می‌گیرند باعث ایجاد آلرژی در پوست‌های اطراف ناخن و صورت می‌شود، زیرا دست برای شستشو با صورت نیز در تماس است. یکی از دلایل شایع اگزمای پلک، استفاده از ناخن مصنوعی و کاشت ناخن است.

وی افزود: کسانی که به مدت طولانی از ناخن‌های مصنوعی استفاده می‌کنند رشد ناخن آنها دچار اختلال شده و باعث از بین رفتن بافت ناخن می‌شود.

صداقت با بیان اینکه شکستن ناگهانی ناخن مصنوعی و کاشته شده، آسیب جدی‌ به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: مواد مصنوعی مورد استفاده برای کاشت ناخن بر روی لایه‌ای متشکل از یک ردیف سلول، چنان محکم چسبیده‌اند که اگر بر اثر ضربه یا کشیدگی ناگهانی بشکنند یا کَنده شوند، بافت زیر ناخن یعنی پوست، گوشت و عروق نیز همراه با آنها جدا می‌شود و آسیب‌های جدی را برای فرد به وجود می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha