نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ معاون غذا و داروی وزارت بهداشت برای حق فنی داروخانه ها و وضعیت داروسازی انسانی کشور گزارش کاملی به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خواهد داد.

 دکتر حسینعلی شهریاری در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امروز دکتر
"رسول دیناروند" ‌معاون غذا و داروی وزیر بهداشت در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حضور یافت و در خصوص وضعیت داروسازی انسانی و همچنین داروخانه ها با نمایندگان کمیسیون یاد شده سخن گفت و قرار بر این شد تا گزارش کاملی در این مورد به کمیسیون ارایه کند.
شهریاری به گزارش مرکز پژوهش های مجلس مبنی براینکه هر سال 217 میلیارد تومان از جیب مردم به عنوان حق فنی به مسوول فنی داروخانه ها پرداخت می شود اشاره کرد.
وی ادامه داد: بر اساس این گزارش پرداخت حق فنی به داروخانه ها به زمان جنگ تحمیلی ارتباط دارد ولی در زمان حاضر پرداخت این وجوه به داروخانه ها ضرورتی ندارد.
وی اظهارداشت:‌ دیناروند در این خصوص امروز پاسخ داد که حق فنی داورخانه فقط به علت سود داروخانه نیست بلکه یکی ازعلل آن چک شدن نسخ بیماران توسط مسوول فنی داروخانه است.
شهریاری همچنین به نقل از معاون وزیر بهداشت گفت: در زمان حاضر داروخانه های کشور به جز برخی داروخانه شهرهای بزرگ دارای مشکلات زیادی هستند.
شهریاری، به گزارش سندیکای صنایع داروسازی انسانی نیز اشاره کرد که دراین گزارش آمده که با واردات دارو، صنایع داروسازی کشور دچار مشکل شده است.
به گفته شهریاری دکتر دیناروند معاون غذاو داروی وزیر بهداشت نیز در پاسخ به این موضوع در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهارداشت: داروهای وارداتی شامل داروهایی هستند که اکثرا در داخل تولید نشده و پنج درصد داروها را تشکیل می دهند.
نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین گفت:‌ در جلسه امروز قرار شد این مقام مسوول در وزارت بهداشت، گزارش کاملی در خصوص وضعیت داروسازی انسانی کشور و همچنین مسوول فنی داروخانه ها به این کمیسیون ارایه دهد.
وی همچنین گفت: امروز در کمیسیون بهداشت لایحه عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در طرح همکاری نظارت برامور دارویی مورد بررسی قرار گرفت که اشکالات این لایحه در کمیسیون یاد شده برطرف شد تا به صحن علنی مجلس برود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha