دانشمندان دریافته اند که میکروب های روده انسان می توانند نقش شگرفی در زندگی ما، از جمله در وضعیت سلامت ما همچون چاقی یا بیماری اوتیسم، ایفا نمایند.

سلامت نیوز: دانشمندان دریافته اند که میکروب های روده انسان می توانند نقش شگرفی در زندگی ما، از جمله در وضعیت سلامت ما همچون چاقی یا بیماری اوتیسم، ایفا نمایند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، انسان ها دارای حدود ۱۰۰ هزار میلیارد میکروب در روده های خود هستند، دانشمندان دریافته اند که این میکروب های روده می توانند نقش شگرفی در زندگی ما، از جمله در وضعیت سلامت ما همچون چاقی یا بیماری اوتیسم، ایفاء نمایند.

نوع عجیبی از سوءتغذیه موسوم به «کواشیورکور» کودکانی را که به اندازه همسن و سال های خود غذا می خورند تحت تاثیر قرار می دهد. علائم این بیماری، ورم شکم و پاها، پوست ترک خورده، عدم رشد قد و وزن، لاغری و بی ‌اشتهایی، بزرگ شدن کبد و اسهال است. حتی اگر کودکان مبتلا به این نوع سوءتغذیه، غذهای سرشار از پروتئین بخورند، باز هم بهبود نمی یابند.

تیمی از دانشمندان به سرپرستی «جف گوردون» در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن، نشان داده اند که در روده کودکان مبتلا به کواشیورکور، ۱۱ گونه باکتری روده ای وجود دارد که این باکتری ها به همراه رژیم ضعیف غذایی به روده های آنها آسیب می رساند.

این نتایج همچنین نشان می دهد که این نوع سوءتغذیه خاص، تنها ناشی از فقدان مواد خوراکی نیست بلکه به خاطر وجود میکروب های نامناسب نیز هست.

بیماری کواشیورکور زمانی رخ می دهد که کودکان پروتئین کافی دریافت نمی کنند. این بیماری با بکارگیری رژیم غذایی بهتر اصلاح می شود، اما کودکانی که در دوران کودکی مبتلا به این نوع سوءتغذیه می شوند در دوران بزرگسالی در معرض خطر مشکلات فیزیکی یا روانی خواهند بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha