وزارت بهداشت از معدوم شدن 724 کیلوگرم مواد غذایی غیر بهداشتی و 107 کیلوگرم نمک غیر تصفیه شده در مرحله اول اجرای طرح ارتقای بهداشت محیط استان تهران خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در مرحله نخست اجرای این طرح، ‌47 مورد از مواد غذایی مشکوک به فساد، نمونه برداری شد و با 155 مورد عرضه سالاد که سالم سازی نشده بود برخورد قانونی صورت گرفت.
طرح ساماندهی بهداشت محیط تهران با هدف ارتقای بهداشت مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی استان تهران در چهار فاز اجرا خواهد شد که با پایان یافتن فاز نخست که مربوط به نظارت بر تفرجگاه های تهران بود نتایج اجرای آن توسط روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام شد.
بر اساس این گزارش، با استقرار بازرسین بهداشتی در مناطق دربند، درکه و فرحزاد تهران، اطلاع رسانی عمومی و آموزش چهره به چهره توسط بازرسین بهداشتی به متصدیان و پیشه وران ارایه شد که در این مرحله 366 پلاکارد، نصب و 828 پمفلت (بسته اطلاع رسانی) بهداشتی بین آنان توزیع شد.
همچنین در حین اجرای فاز اول طرح ارتقای بهداشت محیط استان تهران، از یک هزار و 505 مورد بازرسی انجام شده به 244 نفر از متصدیان و پیشه وران که به آموزش های بهداشتی توجه نکرده بودند، اخطار کتبی صادر شد.
بنابر این گزارش؛ پس از اخطار کتبی ، در مرحله بعدی 46 نفر به دلیل عدم رفع نقص و بی توجهی به آموزش و اخطار بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شده و سه مکان غیر بهداشتی نیز تعطیل موقت شد.
با پایان یافتن فاز نخست اول طرح ساماندهی بهداشت محیط تهران که به تفرجگاه‌های تهران مربوط می شود، سه فاز دیگر شامل "انبارها، سردخانه ها، عمده فروشی ها و بنگاه های پخش مواد غذایی "، "اماکن بین راهی، اغذیه فروشی ها، رستوران ها و مراکز طبخ و توزیع مواد غذایی گرم و آماده مصرف" و همچنین "نانوایی ها " است ، اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha