ماجرای آزار جسمی دوکودک که توسط مادران‌شان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته‌اند در حال رسیدگی است.

مادر شیشه ای دخترش را تا سرحد مرگ شکنجه کرد

سلامت نیوز: ماجرای آزار جسمی دوکودک که توسط مادران‌شان مورد ضرب‌وجرح قرار گرفته‌اند در حال رسیدگی است.از این کودکان بعد از بهبودی نسبی به پدرش سپرده شد اما کودک دوم همچنان در وضعیتی وخیم به‌سر می‌برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، دختری سه‌ساله به نام «پ» چندروز قبل درحالی‌که بیهوش بود توسط پدرش و یکی از همسایه‌ها به بیمارستان لقمان در تهران برده‌ و در آی‌سی‌یو بستری شد. معاینه‌های اولیه نشان ‌داد این کودک به‌شدت مورد آزار جسمی قرار گرفته ‌است. آثار جراحت‌های نو و کهنه روی بدن کودک کاملا مشهود بود. این زخم‌ها بنا بر گزارش پزشکان و پرستاران با سوزاندن سیگار و وارد آوردن ضربات متعدد بر بدن کودک به‌وجود آمده بود. همسایه‌ای که «پ» را همراه پدرش به بیمارستان منتقل کرده‌ بود به پرستاران گفت، کسی که این دختر را کتک زده، مادرش است و این زن وقتی متوجه شد فرزندش بیهوش شده از پدر بچه خواست او را به بیمارستان منتقل کند. تحقیقات اولیه ماموران نشان داد پدر و مادر «پ» هردو به شیشه اعتیاد دارند و هنگامی که مواد مصرف می‌کردند فرزندشان را به باد کتک می‌گرفتند. همسایه‌ها همچنین گفته‌اند بارها صدای گریه و ناله‌های کودک را شنیده‌اند و متوجه شدند این کودک توسط پدر و مادرش آزار می‌بیند.  پدر «پ» نیز گفت: آثار شکنجه روی بدن کودک توسط مادر او ایجاد شده‌ است. او گفت: «وقتی همسرم مواد مصرف می‌کرد یا عصبی می‌شد، نمی‌توانست از «پ» مراقبت کند و مرتب او را کتک می‌زد. احتمالا او وقتی این کار را انجام داده که در توهم شیشه بود. زمانی که همسرم، بچه را کتک زد من متوجه نشدم دقیقا چه اتفاقی افتاده‌ است، فقط فهمیدم دخترم بیهوش است و او را به کمک یکی از همسایه‌ها به بیمارستان منتقل کردیم.» خانواده «پ» در شهری در اطراف تهران زندگی می‌کنند و پدر کودک ابتدا او را به مرکزی درمانی در نزدیکی خانه‌شان رساند اما به‌دلیل وخامت حال این کودک، پزشکان اعلام کرده‌اند امکان نگهداری از «پ» در آنجا وجود ندارد. او باید به بیمارستان مجهز به‌ آی‌سی‌یو کودکان منتقل شود زیرا سطح هوشیاری این کودک بسیار پایین آمده ‌است. به همین دلیل کودک به تهران منتقل شد.


مطابق آخرین گزارش‌ها، «پ» دارای آثار سوختگی با سیگار، کبودی‌هایی روی دست‌وپا و تورم در چندنقطه از بدن است. او همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بستری است و گفته می‌شود هنوز نمی‌توان درباره وضعیت کودک نظر قطعی داد، چراکه اسکن‌های انجام‌شده از مغزش نشان می‌دهد او دچار آسیب شدید مغزی شده‌ است. پزشکان معالج کودک معتقدند احتمالا سر او با ضربه‌ای بسیار شدید با جایی برخورد کرده‌ و از آنجایی که بافت‌های جمجمه کودک در این سن هنوز محکم و منسجم نیست، آسیب وارده بسیار شدیدتر از حد معمول ‌است. همچنین پرستاران گزارش داده‌اند وضعیت هوشیاری کودک ایستا نیست و گاه ضریب هوشیاری بالا می‌آید و گاه به‌شدت افت می‌کند.


این درحالی است که پدر «پ» بعد از انتقال فرزندش به بیمارستان دیگر سراغی از او نگرفته‌ است. به گفته پرستاران فقط یکی از همسایه‌های خانواده این کودک یک‌بار برای جویاشدن حال «پ» به بیمارستان رفته ‌است. اکنون داروها و لوازمی که این کودک نیاز دارد توسط پرستاران به‌صورت داوطلبانه خریداری می‌شود.

جدال «پ» با مرگ در حالی ادامه دارد که کودک دیگری که او هم مورد آزار جسمی قرار گرفته، طی روزهای اخیر در بیمارستان لقمان بستری بود. در این مورد کودک آسیب‌دیده، دختربچه‌ای بود که بعد از جدایی والدینش با مادرش زندگی می‌کرد و توسط مادر مورد شکنجه قرار می‌گرفت. این دختربچه که پنج‌ساله بود توسط پدرش به بیمارستان منتقل شد. مطابق گزارشی که پدر کودک به بیمارستان ارایه داد، او چندسال قبل از همسرش جدا شد و به درخواست همسرش، بچه را به او سپرد و خودش مجددا ازدواج کرد. روز حادثه مادر این بچه با شوهر سابقش تماس گرفت و گفت بچه ناگهان حالش بد شده است. بعد از انتقال کودک به بیمارستان پزشکان، اعلام کردند او دچار ضربه مغزی شده‌ است. این کودک نیز در بخش آی‌سی‌یو بستری بود و بعد از به‌هوش‌آمدن و بهبود نسبی به پدرش سپرده شد. 

شیرین صدرنوری، یکی از اعضای انجمن حمایت از حقوق کودکان روز گذشته در این خصوص گفت: «انجمن آمادگی آن را دارد تا هم هزینه‌های «پ» را تقبل کند و هم در خصوص هردو کودک اقدامات لازم را انجام دهد و در صورت نیاز مرکزی را برای نگهداری بچه‌ها آماده کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha