«وقتی شنیدم مقتول از مدیر شركت‌مان خواستگاری كرده از او كینه به دل گرفتم و در روز حادثه او را با ماشینم زیر كردم و از محل متواری شدم. » این جملات بخشی از اعترافات جوانی ٢١ ساله است كه پس از هفت ماه سرانجام راز جنایتش فاش شد.

سلامت نیوز: «وقتی شنیدم مقتول از مدیر شركت‌مان خواستگاری كرده از او كینه به دل گرفتم و در روز حادثه او را با ماشینم زیر كردم و از محل متواری شدم. »
این جملات بخشی از اعترافات جوانی ٢١ ساله است كه پس از هفت ماه سرانجام راز جنایتش فاش شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از مرداد ماه امسال آغاز شد كه گزارش وقوع تصادفی منجر به فوت در اتوبان یادگار امام تهران به كلانتری ١٣٤ شهرك قدس اطلاع داده شد. ماموران با حضور در محل حادثه با صحنه تصادف یك دستگاه پژو ٢٠٦ با یك دستگاه موتوسیكلت روبه‌رو شدند كه در جریان آن راكب به بیمارستان منتقل شده بود. او به دلیل شدت جراحات تاب نیاورد و جانش را از دست داد كه به این ترتیب پرونده‌ای با موضوع «تصادف غیرعمد» در دادسرای ناحیه ٣١ تهران تشكیل و راننده خودروی پژو ٢٠٦ پس از انجام اقدامات قانونی با قرار تامین كفالت آزاد شد.
ماه‌ها از تصادف گذشته و تمام شواهد غیر عمدی بودن آن را ثابت كرده بود اما ٢٥ دی ماه امسال، خانواده متوفی به دادسرای ناحیه ٣١ تهران مراجعه و ادعا كردند كه فرزندشان در تصادفی عمدی به قتل رسیده است. به این ترتیب پرونده‌ای برای رسیدگی به این موضوع تشكیل و در اختیار اداره ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
پدر متوفی درباره ادعای خود به ماموران گفت: پسرم روح‌الله، در شركتی خصوصی كار می‌كرد كه خانمی به اسم مریم مدیر آن بود. او پس از مدتی از مریم خواستگاری كرده بود اما با پاسخ منفی روبه‌رو شد. بعد‌ها متوجه شدیم كه سر همین موضوع هم با محمد، یكی از مشتریان شركت درگیری لفظی پیدا كرده بود. در جریان رسیدگی به پرونده فهمیدیم كه محمد همان ضارب و مالك پژو است. بنابراین فكر می‌كنم كه او فرزندم را با نقشه قبلی كشته باشد.
به این ترتیب محمد ٢١ ساله بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل شد. فرضیه قتل عمد قوت گرفته بود و روند بازجویی‌ها نیز روی آن متمركز شده بود. محمد در جریان بازجویی‌ها به ماموران گفت: روز تصادف سرعتم خیلی زیاد بود كه همین هم باعث شد تا لاستیك جلوی خودرو بتركد و منحرف شود. وقتی این اتفاق افتاد با یك دستگاه موتوسیكلت كه كنار صف پمپ بنزین ایستاده بود تصادف كردم كه بعد‌ها متوجه شدم او همان روح‌الله است.
هرچند محمد تصادف را غیرعمدی اعلام كرده بود اما تحقیقات تخصصی پلیس نشان داد كه روز حادثه او از بودن روح‌الله در محل خبر داشت. به این ترتیب بازجویی‌ها ادامه یافت و این‌بار متهم به عمدی بودن تصادف اعتراف كرد و گفت: در روز حادثه قرار بود به دفتر مریم بروم اما او با من تماس گرفت و گفت كه در پمپ بنزینی نزدیك شركت است و روح‌الله هم او را تعقیب می‌كند. من از چند وقت پیش فهمیده بودم كه روح‌الله به مریم پیشنهاد ازدواج داده است كه به همین خاطر هم از او كینه به دل گرفتم. به همین خاطر سریع خودم را به محل رساندم و وقتی روح‌الله داشت با مریم حرف می‌زد، او را زیر كردم. می‌خواستم فرار كنم كه ٢٠٠ متر جلو‌تر لاستیك جلوی ماشینم تركید و به ناچار متوقف شدم و مردم نیز مرا دستگیر كردند. پس از آن مریم با من تماس گرفت و خبر فوت روح‌الله را داد.
با اعتراف محمد، ماموران مریم را ١٢ اسفندماه دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل كردند. او در ابتدا منكر هرگونه ارتباط غیركاری با مقتول شد اما سرانجام به عمدی بودن تصادف اعتراف كرد و گفت: روح‌الله كارمند من بود و وقتی پیشنهاد ازدواجش را شنیدم، او را از شركت اخراج كردم ولی او همچنان برای من ایجاد مزاحمت می‌كرد. روز حادثه در حالی كه محمد قصد آمدن به شركت را داشت، در تماسی به او گفتم كه در پمپ‌بنزین نزدیك محل كار خودم هستم و روح‌الله هم از صبح همان روز مرا تحت تعقیب قرار داده است. اما من به هیچ عنوان محمد را به تصادف عمدی و كشتن روح‌الله تحریك نكردم.
سرهنگ كارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات هر دو متهم قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر شد و متهمان جهت انجام تحقیقات تكمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha