پنجشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 140807

زمانی که قصد داریم رژیم بگیریم یکی از موادی که از برنامه غذایی خود حذف می کنیم، «کره» است. زیرا معتقدیم که مصرف کره برای رگ های خون مضر است و باعث چاقی دور کمر می شود. حدود ۵۰ سال است که درباره مصرف این ماده خوراکی هشدار داده می شود؛ البته ناگفته نماند که با تغییر زمان، کره مغذی تر شده است.

سلامت نیوز: زمانی که قصد داریم رژیم بگیریم یکی از موادی که از برنامه غذایی خود حذف می کنیم، «کره» است. زیرا معتقدیم که مصرف کره برای رگ های خون مضر است و باعث چاقی دور کمر می شود. حدود ۵۰ سال است که درباره مصرف این ماده خوراکی هشدار داده می شود؛ البته ناگفته نماند که با تغییر زمان، کره مغذی تر شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،تحقیقات نشان داده است، تغذیه گاو با علف نسبت به تغذیه با ذرت یا غلات، باعث تولید گوشت کم چرب و مغذی تر می شود و از طرفی شیر تولیدی آن ماده کانی و ویتامین بیشتری دارد و کره آن سالم تر است.اما این به آن معنا نیست که مصرف کره بدون مشکل است. کره سرشار از چربی اشباع شده است و نباید به میزان زیاد مصرف شود؛ به ویژه اگر فرد مستعد به خطرکلسترول بالا یا بیماری قلبی باشد. اما اگر به اندازه مصرف شود، به بدن ضرری نمی رساند.

اما خواص کره

سرشار از ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی است

مصرف کره در وعده صبحانه نه تنها باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شود بلکه رشد سلول های سرطانی را کاهش می دهد و از آن جا که حاوی ویتامین A و D است، باعث افزایش تولید گلبول های قرمز می شود. هر یک قاشق غذاخوری کره حاوی ۷ درصد ویتامین A و ۲ درصد ویتامین D است. علاوه بر آن، از آن جا که هر ۲ ویتامین محلول در چربی است، کره در جذب مواد مغذی در بدن نقش موثری دارد.

استخوان ها را قوی نگه می دارد

به علت داشتن ویتامین K و D، قدرت استخوان و عضله را افزایش می دهد. با افزودن روزی یک قاشق غذاخوری کره به غذا، یک درصد نیاز روزانه بدن به این ویتامین ها تامین می شود.

علایم دیابت را کاهش می دهد

سدیم بوتریت (Sodiumbutyrte) که تنها در کره و پنیر یافت می شود باعث واکنش بهتر به انسولین در بیماران مبتلا به دیابت می شود. همچنین یبوست را کاهش می دهد و از بروز سرطان کولون پیشگیری می کند.

با سرطان مقابله می کند

اسیدلینولیک موجود در کره در کاهش تومور سرطان کلورکتال موثر است و حتی با سرطان سینه نیز مقابله می کند.

کره از مارگارین بهتر است

برخلاف اعتقاد عموم، مارگارین که سرشار از چربی های ترانس است از کره مضرتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha