رئیس‌جمهور گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط به این حوزه هستیم.

زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است

سلامت نیوز: رئیس‌جمهور گفت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط به این حوزه هستیم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: حسن روحانی رئیس‌جمهور در آستانه روز درختکاری و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری، با تأکید بر ضرورت صیانت از محیط زیست، اظهار داشت: امروز نه تنها برای زیبایی کشور بلکه برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.



وی که پس از کاشت یک اصله نهال در محوطه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تهران با خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: پیام روز درختکاری و هفته حفظ منابع طبیعی این است که هیچ راهی جز آشتی با محیط زیست و بکارگیری همه تلاش‌ها برای حفظ و حراست از آن وجود ندارد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: اینکه گفته شود در برابر محیط زیست ایستادم و به مقررات و قوانین این حوزه اعتنا نکردم، درست نیست بلکه باید به منابع طبیعی که نشانه‌های الهی هستند احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

روحانی گفت: در گذشته شاید کاشت درخت یک موضوع نمادین و برای زیبایی محیط زیست تلقی می‌شد، اما امروز چنین نیست و درخت‌ها مایه زندگی و هوای سالم هستند و باید به آنها توجه مضاعفی داشت.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) و ائمه هدی (ع) به درختکاری و زراعت توصیه‌های ویژه‌ای داشتند و خودشان نیز به این موضوع اهتمام می‌داشتند، اظهار داشت: این موضوع نشان می‌‌دهد که سنت حسنه درختکاری تا چه حد اهمیت دارد.

روحانی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی در استان‌های جنوبی و غربی کشور، افزود: این روزها مشکلات زیست محیطی را بهتر می‌توان لمس کرد که چگونه زندگی هموطنان ما را با زحمت و خطر مواجه کرده است و همگان شاهدیم که ریزگردها تا چه اندازه زندگی مردم را تحت فشار قرار داده‌اند.

رئیس‌جمهور با تأکید بر ضرورت تلاش و کوشش همگانی برای جلوگیری از فجایع زیست‌محیطی گفت: با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهمتر احیای فرهنگ آشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می‌توان جلوی فجایع زیست‌محیطی را گرفت.

روحانی ضرورت مراقبت مردم از محیط زیست را مورد تأکید قرار داد و اظهارداشت: در ایام نوروز معمولاً مردم به مناطق مختلف کشور سفر می‌کنند و از حضور در طبیعت لذت می‌برند و در جریان این سفرها نباید وظیفه مهم حفظ پاکیزگی محیط زیست فراموش شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در روز درختکاری بهتر است که همه تصمیم بگیریم که حداقل یک درخت غرس کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری در حال از بین رفتن است و این موضوع بر محیط زیست تأثیر منفی بر جای می‌گذارند، اظهارداشت: می‌توانیم با برنامه‌ریزی دولتی و مردمی محیط زیست سالم، آب سالم، هوای سالم و محیط زندگی بهتر داشته باشیم و با خطراتی که محیط زیست را تهدید می‌کند به خوبی و برنامه‌ریزی شده، مقابله کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha