سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش پیشگیری از ایدز در ۱۲ استان کشور به ۲۴ هزار دانش‌آموز با بودجه سازمان ملل متحد انجام شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری فارس ،حسن ضیاءالدینی، مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش  در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش پیشگیری از ایدز در مدارس کشور انجام می‌شود؟»، اظهار داشت: چندین سال است که این کار انجام می‌شود.

وی افزود: از سال 1385 برای نخستین بار مطالب آموزشی در خصوص بیماری ایدز با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی به کتاب درسی علوم زیستی سال اول متوسطه دوم وارد شد.

ضیاءالدینی تأکید کرد: این مطلب به عنوان یک درس در مدارس تدریس می‌شود که فصلی وجود دارد و با ادبیات خاصی این مطلب گنجانده شده است.

مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آموزش پیشگیری از ایدز در بین 24 هزار دانش‌آموز کشور، گفت: امسال برای نخستین بار علاوه بر مطالبی که برای دانش‌آموزان اول دبیرستانی در کتاب زیست در نظر گرفته‌ایم، در 12 استان کشور بر اساس بودجه‌ای که سازمان ملل متحد در نظر گرفته بود، آموزش‌ها را آغاز کردیم و حدود 24 هزار دانش‌آموز آموزش پیشگیری از ایدز را فرا گرفتند.

ضیاءالدینی اضافه کرد: پیش از آغاز آموزش‌ها از دانش‌آموزان یک پیش آزمون گرفته شد و پس از انجام آموزش‌های پیشگیری از ایدز نیز آزمونی دیگر گرفته شد که نتایج آن نشان دهنده تأثیرگذاری آموزش‌های پیشگیری از ایدز بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha