سلامت نیوز:نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد: تنها نیم ساعت کمبود خواب موجب می‌شود فرایند سوخت و ساز بدن مختل شده و فرد به اضافه وزن دچار شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، به گفته محققان، در جامعه مدرن کمبود خواب به طور گسترده مشاهده می‌شود اما در دهه اخیر تاثیر آن روی فرایند سوخت و ساز بدن مورد توجه قرار گرفته‌است.

در این بررسی آمده‌است: داشتن خواب کافی فوائد قابل توجهی روی میزان دور کمر و سوخت و ساز بدن دارد به همین دلیل در نظر گرفتن این نیاز طبیعی بدن می‌تواند در فرایند کاهش وزن و جلوگیری از ابتلا به دیابت موثر باشد.

در این بررسی 522 بیمار مبتلا به دیابت نوع دو که به تازگی‌ بیماری‌شان تشخیص داده شده بود مورد آزمایش قرار گرفتند. در شروع مطالعه مشاهده شد افرادی که خواب کافی ندارند 72 درصد بیشتر نسبت به افرادی که خواب کافی دارند به اضافه وزن دچار هستند. همچنین در یک بازه زمانی شش ماهه هم این افراد تحت کنترل قرار داشتند که مشخص شد احتمال چاقی و مشکلات مرتبط با قند خون در آنان بیشتر است.

 به نقل از هلث‌دی نیوز، محققان با بیان اینکه تنها نیم ساعت کمبود خواب برای بروز مشکلات چاقی و بالارفتن قند خون کافیست، اظهار کردند: پس از گذشت یک سال مشاهده شد خطر چاقی و مقاومت انسولینی که نشانه دیابت به حساب می‌آید در این افراد به ترتیب 17 و 39 درصد افزایش یافته‌است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha