طب کل نگر بر اساس به تعادل رساندن قوای حیاتی فرد و ابزاری که در اختیار خود بدن .قرار دارد مثل سیستم ایمنی به درمان بیماری می پردازد

دکتر امیر عباس جعفری در گفت و گو با سلامت نیوز اظهار داشت : طب کل نگر یا مکمل بر اساس کلیت جسم ، ذهن و احساس بنا شده و روش های درمانی آن ریشه در تاریخ ، فرهنگ  و سنن ملل مختلف دارد و هر کشوری بر اساس جغرافیا، محیط زیستی و استفاده از امکانات طبیعی منطقه ،روش درمانی خود را انتخاب می کند . طب سنتی ایران ،یونان ، چین و هند مهمترین طب های مکمل در سطح جهان هستند.

وی افزود : در طب مکمل هیچ ماده خارجی به عنوان دارو برای سرکوب عوامل بیماری زا استفاده نمی شود و به جای آن داروهایی که به تقویت و افزایش نیروی موجود زنده کمک کند  کاربرد دارد . از مزایای این روش کاهش مصرف و عوارض داروهای شیمایی است.

مدیر مسئول نشریه کل نگر گفت : روش های درمانی طب مکمل ، کل نگر هستند و مسائل روحی ، جسمی و ذهنی را با هم در نظر می گیرند بنابراین نیازی نیست که بیمار برای بیماری های مختلف خود به متخصص های متعدد مراجعه کند . همچنین داروهای مورد استفاده در این روش درمانی عمدتا منشاء طبیعی و غیر سینتیک داشته و از منابعی همچون صنایع گیاهی ، جانوری و مواد مدنی که به روش های خاص این رشته فرآوری شده اند استفاده می کند.
وی ادامه داد: در مواقع اورژانس و بیماری های حاد مثل سکته های مغزی ، قلبی و جراحی ها ، طب کل نگر در عین اعتقاد به تاثیر درمان های مکمل ، بیماران را به درمان های طب رایج توصیه می کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha