سلامت نیوز:مدرس دانشگاه در حوزه اقتصاد دارو تاکید کرد: بیش از 80 درصد صنایع دارویی کشور در صورت عدم حفظ و توانمندسازی فضای رقابتی دارویی، تعصیل می شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری موج، غلامحسین مهرعلیان با بیان این که آینده کشورها به سمت جهانی و منطقه ای شدن پیش می رود و اگر می خواهیم صنعت پایدار داروسازی داشته باشیم باید در حفظ و توانمندسازی فضای رقابت دارویی تلاش کنیم، اظهار کرد: اگر ما بخواهیم صنعت دارویی را به یک صنعت پایدار تبدیل کنیم باید حتما توانمندسازی رقابتی شدن را حداقل با بازارهای منطقه حفظ کنیم در غیر این صورت در آینده ای نه چندان دور، بخش عظیمی از تولیدات صنایع دارویی تعطیل می شود.


وی، داشتن برنامه 30 تا 50 ساله برای صنعت داروی کشور را از جمله راه های توانمندسازی این صنعت در کشور عنوان کرد.
مهرعلیان افزود: مطالعات نشان می دهد که در داخل کشور تولید علم و دانش در عرصه داروسازی نداریم. ضمن اینکه باید علم و دانش حوزه دارو را هم به روز کنیم.
وی همچنین اظهار کرد: آینده خوبی برای صنعت دارویی کشور دیده نمی شود؛ چرا که سهم این صنعت در حوزه فناوری و تولید علم تقریبا صفر است.
وی ادامه داد: این موضوع نشان می دهد که ما مصرف کننده تولیدات صنعت دارویی کشورهای دیگر بوده ایم و این موضوع باعث شده است که صنعت دارویی ما به توانمندسازی های لازم برای تولید علم نرسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha