شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳

سلامت نیوز:پسری 7 ساله دارم که در پایه دوم ابتدایی درس می‌خواند. موقع درس خواندن بشدت به توضیحات من وابسته است. در حال حاضر برای یادگیری برخی دروس مثل دیکته یا ریاضی ناچارم چندین بار نحوه نوشتن یا حل مسأله ریاضی را توضیح دهم تا بتواند آن را یاد بگیرد اما برای روز بعد یا نوبت بعد مجبورم دوباره همان نمونه‌ها را برایش توضیح دهم تا مجدداً ‌یادآوری شود. خسته شده‌ام و نگران هستم که این موضوع تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد. با توجه به توضیحاتی که دادم لطفاً مرا راهنمایی کنید؟


دکتر ابوالقاسم مهری‌نژاد روانشناس : فرایند یادگیری به عوامل متعددی وابسته است و اگر بخواهم آن را شفاف‌تر بیان کنم باید بگویم یادگیری محصول توانایی ایجاد ارتباط بین موقعیت‌ها یا عوامل یا محرک‌هاست و تمرین تنها نمی‌تواند موجب یادگیری یا فهم درازمدت شود، اما با توضیحاتی که ارائه کرده اید فرض من این است که فرزندتان در کنار شما احساس امنیت بیشتری می‌کند ولی در مدرسه دچار کاهش اعتماد به نفس می‌شود و این ترس مانع از عملکرد درست و بموقع او می‌شود.


 توجه داشته باشید استرس می‌تواند منجر به فراموشی‌های مقطعی شود. به هر ترتیب عوامل دیگری هم درامریادگیری دخیل هستند مثل اعتماد به نفس و باور به توانایی خود. به هر حال توصیه می‌کنم با انجام تست‌های لازم مثل هوش یا تعیین میزان استرس نزد یک متخصص مورد اعتماد از وجود برخی احتمالات
 مطمئن شوید.

منبع:روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha