شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 140915

دکتر لیلا جهانگرد، نخستین شرط فرزندآوری را توافق بین زوجین دانست و افزود: زنان نباید فکر کنند بارداری و فرزندآوری باعث پیوند و ایجاد رابطه خوب با همسر می‌شود چرا که اگر رابطه‌ها خوب نباشد با ورود نفر سوم نیز تغییری به وجود نخواهد آمد.

سلامت نیوز:فرزندآوری راهکاری مناسب برای حل مشکلات روحی، روانی و خانوادگی زوجین نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ، دکتر لیلا جهانگرد، نخستین شرط فرزندآوری را توافق بین زوجین دانست و افزود: زنان نباید فکر کنند بارداری و فرزندآوری باعث پیوند و ایجاد رابطه خوب با همسر می‌شود چرا که اگر رابطه‌ها خوب نباشد با ورود نفر سوم نیز تغییری به وجود نخواهد آمد.


وی ادامه داد: مادران باید قبل از باردار شدن، مسیر صحیح را یاد گرفته و آگاهی خود را نسبت به بارداری افزایش دهند تا اضطراب و استرس را به جنین منتقل نکنند چرا که با افزایش آگاهی میزان دقت و توجه به مسائل افزایش خواهد یافت.

جهانگرد به زنان توصیه کرد: تا زمانی که شناخت کاملی از همسر خود نداشتند، اقدام به بارداری نکنند، بلکه ابتدا باید مهارت‌های لازم زندگی را کسب و پس از آن با توافق زوجین تصمیم به فرزندآوری کنند.

وی ادامه داد: زنانی که تصمیم به بارداری می‌گیرند باید به بلوغ و رشد عقلی رسیده باشند تا در صورت مواجه شدن با مسائل گوناگون دچار مشکل نشوند.


وی اضافه کرد: بعضی از بیماری‌ها احتیاج به درمان دارویی داشته و بعضی دیگر به راهنمایی و مشاوره نیاز دارد؛ هرچند که لذت مادر شدن عمیق‌ترین احساس رضایتمندی را در پی دارد.


این روانپزشک در پایان نقش ژنتیک را در شکل‌گیری شخصیت کودک مهم دانست و تصریح کرد: 55 درصد شخصیت کودک ژنتیکی و ذاتی، 35 درصد یادگیری و 10 درصد خطاهایی بوده که در ژنتیکی و یادگیری به وجود می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha