شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶
کد خبر: 140916

این‌که در روزهای آخر سال هیچ هشداری از سوی مسئولان مربوط درباره ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب صادر نمی‌شود، فقط دو علت می‌تواند داشته باشد؛ یا آن که مردم در این روزها خیلی مراعات می‌کنند و مصرف آب هیچ‌گونه روند غیرنرمالی را طی نمی‌کند، یا آن که مسئولان محترم، ترجیح داده‌اند بسادگی از کنار این موضوع گذشته و زیاد به مردم استرس وارد نکنند.

سلامت نیوز:این‌که در روزهای آخر سال هیچ هشداری از سوی مسئولان مربوط درباره ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب صادر نمی‌شود، فقط دو علت می‌تواند داشته باشد؛ یا آن که مردم در این روزها خیلی مراعات می‌کنند و مصرف آب هیچ‌گونه روند غیرنرمالی را طی نمی‌کند، یا آن که مسئولان محترم، ترجیح داده‌اند بسادگی از کنار این موضوع گذشته و زیاد به مردم استرس وارد نکنند.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم،اما درست بودن احتمال اول خیلی بعید به نظر می رسد، زیرا با توجه به حساسیت فراوان مردم ایران نسبت به پاکیزگی و نظافت روزهای آخر سال، احتمالا این روزها فشار زیادی به شبکه های آبرسانی وارد می شود.

در کمال تاسف این روزها وقتی از کنار بسیاری از منازل عبور می کنید، حجم سنگینی از آب را مشاهده می کنید که از کانال های آب به بیرون سرازیر شده و راهی فاضلاب ها می شود.

این در حالی است که بنا بر اظهارات مسئولان وزارت نیرو، میزان بارندگی های امسال نسبت به سال قبل و میانگین بلندمدت، تاکنون حدود 25 درصد کاهش نشان می دهد و این یعنی بهار و تابستانی سخت پیش روی کشور خواهد بود؛ تابستانی که به اذعان مسئولان وزارت نیرو، جیره بندی آب در آن قطعی خواهد بود.

باید باور کنیم، آب دیگر آن منبع بی پایانی که تصور می کردیم، نیست؛ منابع آبی تجدید پذیر و زیرزمینی کشور هر سال پایین تر از سال گذشته قرار می گیرد و نمی توانیم هر طور که خودمان تشخیص می دهیم با آن رفتار کنیم.

باید باور کنیم که نظافت پایان سال دیگر به روش های گذشته امکانپذیر نیست. از این به بعد باید در تمام رفتارهایی که به نوعی با مصرف آب سرو کار دارد، تجدید نظر کنیم.

شستن فرش و رها کردن آب از در و دیوار منازل به منظور پاکسازی آنها دیگر نباید در الگوهای نظافت خانوارها جایی داشته باشد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha