بمنظور انجام فعالیت های موثر در زمینه ایدز جایزه روبان سرخ به یک انجمن فعال ایرانی اهدا شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP ) با همکاری  برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS ) طی مراسمی در ساختمان سازمان ملل در تهران که امروز برگزار شد، جایزه روبان سرخ را به انجمن همیاران مثبت مشهد بمنظور انجام فعالیت های موثر در زمینه ایدز و اچ ای وی اهدا نموداند.

 دکتر وحید نوبهار، مدیر این انجمن جایزه مذکور را دریافت کرد که مبلغ آن 20 هزار دلار است. جایزه روبان سرخ به جوامعی که در زمینه پیشگیری از ایدز فعالیت می کنند، کمک می کند تا بتوانند توجه بین المللی را به سازمان های غیر دولتی که بسیار خلاقانه و تاثیر گذار در زمینه پاسخگویی به اپیدمی ایدز و اچ آی وی عمل کرده اند، جلب نمایند. این برنامه که هر دو سال یکبار اجرا می شود، به 25 سازمان که در 5 نقطه متفاوت جغرافیایی قرار دارند در 11 ژوئن 2008 جایزه اختصاص داد.

برگزیده از میان 500 کاندیدای جهانی، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS ) از هر 25 دریافت کننده جایزه به عنوان یک تعهد برای موفقیت سازمان های غیر دولتی  در زمینه پیشگیری و کنترل ایدز یاد می کند. انجمن همیاران مثبت نه تنها به عنوان یکی از دریافت کنندگان اصلی جایزه روبان سرخ ، بلکه به عنوان یکی از 5 سازمانی که جایزه ویژه از طرف هیئت داوران در هفدهمین کنفرانس بین المللی ایدز در شهر مکزیک دریافت کرده، شناخته شده است.

انجمن همیاران مثبت در ماه می 2007 تاسیس و با موسسات محلی، ملی، بین المللی در شمال و شرق ایران جهت حمایت از افراد مبتلا به اچ آی وی و جمعیت های در معرض خطر همکاری نزدیک دارد. این موسسه باشگاههایی تاسیس نموده که آموزش همسانان، کارگاههای پیشگیری از ایدز و اچ آی وی ، سیستم ارجاعی حمایت از افراد مبتلا به بیماری ، مشاوره و نظام مراقبت در منزل را ارائه می نماید و همزمان از رهبران مذهبی در این زمینه حمایت می کند.

این انجمن همچنین با متمرکز نمودن هرچه بیشتر فعالیت هایش به افراد مبتلا به ایدز و اچ آی وی و گروه های در معرض خطر همچون معتادان تزریقی، افرادی که از رابطه جنسی جهت کسب درآمد استفاده می کنند، پناهندگان، سرویس های همه جانبه و گسترده ای را در یک محیط پیچیده ارائه می نماید. فعالیت های کاهش آسیب انجمن همیاران مثبت تا کنون 2500 معتاد تزریقی و بیش از 16000 جوان و نوجوان را تحت پوشش قرارداده و همچنین صدای خود را به تعداد کثیری از افراد مبتلا به اچ آی وی از طریق نشریات فصلی خود رسانیده است.

این سازمان که با برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز، انجمن تنظیم خانواده در ایران و مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت همکاری دارد ، یکی از ذی نفعان پروژه صندوق جهانی  مبارزه با ایدز، سل و مالاریا با عنوان " پیشگیری و کنترل ایدز و اچ آی وی  در میان جامعه مدنی و بخش خصوصی" است. این پروژه از سال 2005 با همکاری دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد ، مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، سازمان زندانها، وزارت آموزش و پرورش، برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز و انجمن تنظیم خانواده در ایران فعالیت  می کند.

پروژه صندوق جهانی مبارزه با ایدز،سل و مالاریا بمنظور افزایش منابع جهت کنترل این 3 بیماری در سراسر جهان و هدایت این منابع به دیگر حوزه های نیازمند ایجاد شده است.  به عنوان همکاری بین بخش دولتی، جامعه مدنی، بخش خصوصی و جوامع متاثر از این بیماریها، پروژه صندوق جهانی یک رویکرد جدید در کمک های مالی در سطح بین المللی بوجود آورده است.

نشست امروز با حضور نمایند دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد آقای کنوت اوستبی،  نمایندگان صندوق کودکان سازمان ملل متحد(UNICEF ) و صندوق جمعیت سازمان ملل متحد  (UNFPA ) همچنین دکتر عباس صداقت رئیس اداره ایدز مرکز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت ، دکتر غلام رضا حیدری مشاور اجرائی وزیر بهداشت و دبیر و قائم مقام کمیته هماهنگ کننده کشوری صندوق جهانی، خانم مالاویکا رائو مدیر هماهنگی مللی پروژه صندوق جهانی، و دکتر رنو چاهیل گراف مدیر منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا  برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز  برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha