چه کسی باید در این قریب هشت سال بدنبال گرفتن بودجه برای این قانون بوده است که نرفته؟مقصر این وضع ما پرستاران کیست ؟ وزارت بهداشت؟ معاونت پرستاری "جناب میرزابیگی" ؟ سازمان نظام پرستاری؟ یا خود من پرستاری بعداز پایان شیفت های بیست چهار ساعته خود باید خسته و درمانده در راه پله های دولت و مجلس و وزارت رفاه و سازمان های بیمه‌ای بدنبال اجرای قانون خود می رفتم که در این هفت سال نرفتم؟

مقصر وضعیت پرستاران کیست؟

سلامت نیوز:مهدی امیرجانی مروی ، پرستار بخش سوختگی بیمارستان امام رضا ( ع ) مشهد طی یادداشتی که برای سلامت نیوز ارسال کرده با بیان اینکه چه کسی باید در این قریب هشت سال بدنبال گرفتن  بودجه برای قانون  تعرفه گذاری بوده است که نرفته؟ خواستار پیگیری و پاسخگویی نهاد های مرتبط با حقوق جامعه پرستاری شد.

به گزارش سلامت نیوز متن کامل این یادداشت در زیر می آید :

من واقعا متاسفم...این گویا ترین و رساترین جمله ای است که می توان بیان کرد همچون بیان وزیر در گذاشته که خطاب به پرستاران گفت بفرمایید شما هم مدیریت کنید و این جمله در پاسخ ایشان عرض شد .
عرض بنده این است یک وقت است یک پرسنل ساده بخش سوختگی بیمارستان امام رضای مشهد دارد درباره ی عدم اجرای قانون تعرفه گذاری پرستاری که قانون حمایت کننده حقوق صنفی اوست سخن می گوید و در باره ی علت بی توجهی و تاخیر ان سخن می گوید و نظر می دهد خب طبیعی است که بیان وزیر خود را تکرار کند و بگوید:
چرا مجلسیان بودجه نمی دهند ؟
چرا دولت بودجه نمی دهد ؟
چرا وزارت رفاه همکاری نمی کند؟
چرا بیمه با ما پرستاران لج کرده اند؟
چرا فقط درامردرمان فقط کارپزشک مشمول خرید خدمت بیمه ها می شود حال انکه بیشترین وقت را پرستار برای بیمار می گذارد ؟
اما این عذر بدتر از گناه نیست که بالاترین مقام اجرایی جامعه 150 هزار نفری پرستاری و خیل بیکران نیروهای پیراپزشکی در این وزارت از بالاترین مقام اجرایی خود می شنوند که هر وقت مجلس بودجه ی این قانون را داد ما هم اجرا می کنیم !


پاسخ من در واقع باید پاسخ نمایندگان مردم باشد که بگویند برادر من مگر بودجه ی وزارت بهداشت را مجلسیان می نویسند که مجلس را متهم می کنند ،چرا از سر عمد یا بی توجهی قربب هشت سال است چشم خود را بر تامین بودجه قانون مصوب و لازم اجرای قریب نود درصد پرسنل یک وزارت بسته اند.


خیر، هرگز چنین نبوده و نیست .کارنوشتن بودجه در خود وزارت و به توسط خود دوستان پزشک پزشک بین پزشک محور پزشک سالار است که پرستار را نمی دیدند و نمی بینند و نمی خواهند ببینند .

عزیزان گرامی شما قضاوت کنید ؛

اگر نبود این دیدگاه در ارکان موثر و صاحب نفوذ ناپیدای موثر و قدرتمند این وزارت  که البته این بزرگواران صاحب نظر و قدرتمند بسیار پوشیده و در سایه هستند ، تاکنون این قانون ولو بخش بخش و در طی این سالها اجرایی شده و رکورد دارد مصوبات مجلس درفراموشی و خاموشی نمی شد .


همانطور که در طی دوسال وضعیت معیشتی پزشکان  درطرح تحول نظام سلامت توسط آن بالا نشینان پزشک محور دیده و در مرحله ی سوم طرح تحول نظام سلامت به وضعیت آنان بخوبی رسیدگی و دغدغه ی بروز کردن "کای پزشکی"  برطرف شد.


تمام حرف پرستار سختی کشیده ی خسته از کار فراوان و شیفت های طاقت فرسای هجده و بیست و چهارساعته دراین وزارت تبعیض و رنج همین است که این وظیفه وزیر و وزارت اوست که در بودجه ی نظام سلامت و بودجه ی سالانه ی وزارت قانون پرستاری را می دید و می نوشت و در راستای تامین ان همچون یک مسئول دلسوز تلاش می کرد و اگر در راه اجرای ان به مشکلی برمی خورد چون یک مسئول دلسوز و دردمند در دیدار های دوره ای و دیدنی خود با مراجع محترم عظام این درد نیروهای اجرایی خود را با آن بزرگوارن دلسوز مردم در میان می گذاشت و در کنار بیان مکررخدمات خود دراین دولت به مردم، به بیان مشکلات این بخش از مردم که لباس خدمت به بیماران را به تن کرده و بی دریغ و بی ادعا ساعت های طولانی از عمر خود را در راه خدمت به مردم دردمند و بیمار گذاشته اند را نیز با آن بزرگوارن در میان می گذاشتد و در جهت رفع مشکل آنان  با آن عزیزان تشریک مساعی کرده و کمک می گرفت،نه اینکه درد و رنج ما را با تهدید و تندی پاسخ دهد و سنگ دفاع از پزشک را به سینه بزند گویا در امر درمان بیمار فقط پزشک است که درد بیماران را داشته و بخاطر فقر خود زیر میزی می گرفته.


آری سوال من این است :
آیا این بیان وزیر صحیح است که همچون یک غریبه خطاب به اکثریت مطلق جامعه افراد تحت پوشش خود فقط بگوید هروقت دولت و مجلس بودجه داد ما هم این قانون را اجرا می کنیم پس وظیفه و مسولیت او کجاست؟


چه کسی باید در این قریب هشت سال بدنبال گرفتن  بودجه برای این قانون بوده است که نرفته؟
مقصر این وضع ما پرستاران کیست ؟ خود وزیر؟


آن لابی قدرتمند و درسایه ی پزشک محور وزارت که بسرعت برق و باد در طرح تحول نظام سلامت وضعیت سلامت اقتصادی پزشکان را دید و کارانه های میلیونی آنها را دو برابر و چند برابر کرد و هم اکنون نیز درحال پرداخت است اما خیل پرسنل اجرا کننده این طرح را ندید ؟


معاونت پرستاری وزیر "جناب میرزابیگی" ؟ سازمان نظام پرستاری؟ یا خود من پرستاری بعداز پایان شیفت های بیست چهار ساعته خود باید خسته و درمانده در راه پله های دولت و مجلس و وزارت رفاه و سازمان های بیمه‌ای بدنبال اجرای قانون خود می رفتم که در این هفت سال نرفتم؟
اری ...
امروز جامعه پرستاری ایران با این تجمعات و اعتراضات خود بشدت بدنبال آن است که مقصر یا مقصرین این تعلل در اجرای قانون را ولو اینکه در سایه باشند پیدا کند و از آنان بخاطر این تعلل و کوتاهی پاسخ بخواهد .

آیا سایر وزرا چون وزیر آموزش و پروش هم چنین دیدگاهی نسبت که جامعه تحت پوشش خود دارد و در اجرای قوانین معلمان چنین می گویند ؟؟؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حامد nurse ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    58 1
    پرستاری دیگر سکوت را نمی پذیرد و فقط عمل است که مارا راضی خواهد کرد نه حرف و وعده و وعید
  • فافا ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    57 1
    سلام آقای وزیر حتما این خبر رو خوندید، لطف کنید جواب آقای امیر جانی رو بدین، البته اگه جوابی دارید که بدین ,چون حرف حق جواب نداره
  • نیارکی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    56 2
    سلام این درد بزرگی است که قانون مصوب به اجرا در نمی آید از آن بزرگتر تبعیضی است که در نظام پرداخت است وقتی درآمد پزشکان رت نسبت به حداقل حقوق میشنوید در آمریکا 7برابر است این رقم در ایران 100وگاهی 300دلار است آیا در نظام جمهوری اسلامی یک عده برده هستنند واقلیت تمامیت خواه در نظام سلامت نقش ارباب دارند وای برما که پاسخ خون شهدا را چه باید بدهیم!؟
  • پرستار ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    53 2
    سلام واقعا حقیقتیه تا یه کی بی عدالتی تابه کی تعیض مگر زمان برده داری تمام نشده است دستگاه های قضایی کشور تا به کی چشم هایتان را می بندید مگر می شود یک پرستا بخش سوختگی در یکی از شهر ها این حقایق رابداند ولی شما مطلع نباشید. شما باید پاسخ گوی حضرت حق و مردم مظلومی باشید کخ اینچنی جلوی چشمانتان حقشانضایع میشود. بس است دیگر..
  • بزرگمهری ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    54 1
    مقصر کسانیست بانبود این طرح پول پارومیکنند
  • بهار ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    57 1
    وقتی پرستار کارش را انجام میدهد و به حساب پزشک میرود چرا باید قانون اجرا شود؟ و این پول حرامشان
  • زینب ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    22 0
    برادر بزرگوار اقای امیرجانی ممنمون که با این فصاحت حرف دل مارو گفتین امیدوارم بشنون
  • گلي ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    22 0
    جاتا سخن از زبان ما مي گويي
  • مهسا ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    22 0
    جناب اقای وزیر اصلا این حرفها رو نمیشنوند گوششان فقط برای شنیدن تعریف وتمجید باز است وهرکس از ایشان انتقاد یا سوال کند یا بیمار است یا سیاسی ایشان عقل کل و نخبه هستند وپرستاران نباید از ایشان سوال یا انتقاد کنند که به شخصیت نخبه اشان برنخورد مثل همیشه جواب معلوم است یا سکوت یا اتهام
  • رسول بذرافکن ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    22 0
    باسلام واقعا چه کسی مقصراست
  • حمید ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    23 0
    جای تاسف دارد که دیدگاه وزیر نسبت به جامعه ایی که خط اول درمان است همچنان بخاطر منافع و مصالح خود و دوستان نامتغیر است
  • پرستاراتاق عمل خصوصي ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    23 0
    درود بر شما اين حرف همه كادر پيراپزشكي است ماخواهان اجراي بي قيدوشرط قانون تعرفه گذاري پرستاري هستيم
  • پرستاراتاق عمل خصوصي ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    23 0
    درود بر شما اين حرف همه كادر پيراپزشكي است ماخواهان اجراي بي قيدوشرط قانون تعرفه گذاري پرستاري هستيم
  • الف ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    22 0
    کاش اقای وزیر عدالت را در اجرای طرح تحول عدالت را برقرار میکردند و بودجه مورد نظر را با عدالت به کارکنان پزشک و غیر پزشک پرداخت میکردند نه اینکه ایشان فقط پزشکان را در این طرح دیدند و پرداخت شامل حال پزشکان شد و بقیه کادر درمان فقط وعده ها را شنیدند. کاش اقای وزیر بخشی از بودجه را برای اجرای قانون تعرفه گذاری که 8 سال منتظر اجرایی شدن است در نظر میگرفتند. شاید بودجه فقط بهانه ای برای ایشان است چون بخوبی می دانند که خود و سایر پزشکان کارانه کارهایی را دریافت می کنند که پرستاران انجام می دهند.
  • morteza ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    21 0
    آقای وزیر،اگر گوش شنوایی دارین و چشم بینا،کمی به حق ما پرستاران توجه کنین
  • محمد ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    23 0
    قانون گریزتر از وزیر سراغ دارین شما؟
  • حامد ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    21 0
    قطعا جامعه پرستاری خواهان اجرای بی قید و شرط قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است!! تا الان سکوت کرد اما نتیجه چیزی نبود جز 7 سال عدم اجرای قانونی که نمایندگان محترم مجلس تصویب کرده اند.
  • لیلا مرادی ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    24 0
    چه کسی دردهای پرستاران را التیام خواهد بخشید ،قانون های اجرا نشده را کدام مجری به تحقق واخواهد داشت .....وسکوت رسانه ها در مقابل بی عدالتی در اجرای قوانین تا کی بر پاست؟؟؟؟؟؟
  • مهرداد رضایی ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    24 1
    امروز خواسته پرستاران چیزی جز اجرای قانون نیست، قانونی که هشت سال از تصویب آن گذشته ولی تا کنون اجرا نشده است، این را در نظر بگیریم که نا دیده گرفتن پرستاران یعنی آسیب به بهداشت و سلامت عموم جامعه
  • پرستار ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    29 2
    حرف آقای امیر جانی حرف همه جامعه پرستاری است .تا کی باید این بی عدالتی ادامه یابد ؟اگر مردم و خدمت به آنان در امر بهداشت و درمان مهم و هدف باشد،باید ارائه دهندگان خدمت که اکثر آنان پرستاران و پيراپزشکان میباشند و در ارتباط نزدیک با بیمار و مردم هستند راضی باشند و فشار کاری و روحی و اقتصادی آنان را نیازارد .چرا برای اینکه پزشکی کارغیر قانونی (زیر میزی ،عدم ویزیت کامل و دقیق بیمار ،مهرهای فراوان در پرونده بیماری که اصلا او را ندیده اند و فقط رزیدنت در جریان اوست و....) نکند این همه باج می دهند ؟این حق کیست که چنین سخاوتمندانه میبخشند !؟
  • آرمين ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    27 1
    ماه پشت ابر نخواهد ماند.... چه راحت است يك شبه تعرفه هاي پزشكي را چند برابر كردند ولي 8 سال صداي اعتراض جامعه پرستاري را نشنيدند و يا خود را به نشنيدن زدند... رييس يكي از بيمارستان ها به من ميگفت: خود پزشكان هم توقع نداشتند انقدر تعرفه ها را افزايش بدهند!!!!!! چه عدالتي را برقرار كرديد؟ چگونه با پول بيت المال خرج قشر مرفه پزشك متخصص كرديد و بهانه حذف زيرميزي و ماندگاري پزشكان در بيمارستان ها را مطرح كرديد!!! مگر پزشكان قشر ضعيف جامعه بودند؟ چطور به قانون مجلس 8 سال بي اعتنايي كرديد و يك شبه براي پزشكان متخصص ره صد ساله را رفتيد؟ كجاي دنيا كار را يك نفر انجام مي دهد پولش را يك نفر چند برابر مي گيرد؟ و هزاران سوال ديگر...
  • معصومه ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    24 1
    مقصر نا کارامدی مدیران و نبود نظارت بر صحت اجرای قوانین است.در کشوری ک همه شیبعه علی هستیم مشاهده این قسم بیعدالتیها چه معنایی دارد.وای اگر ازپس امروز بود فردایی
  • فاطمه ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    26 0
    جناب آقای وزیر لطفا پاسخگو باشید!پاسخی برای نادیده گرفتن خواسته های برحق پرستاری بیاورید!البته اگر پاسخی داشته باشید.
  • طهماسب طهماسبی گروی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    25 0
    مشکل ما پرستاران فقط و فقط با اتحاد و خودباوری حل میشه و باید به این باور برسیم که در روند درمان ما مهم هستیم و کارهای که وظیفه پزشک است را انجام ندهیم
  • پرستار ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    26 0
    جامعه خسته و دردکشیده پرستاری سالهاست که منتظر اینچنین پاسخهایی است وکسی به خود زحمت این کار را نمیدهد چون فعلاقدرت در دست پزشکان است و بودجه برای جیبهای انها به وفور موجود است راستی دکتر جان عید را با دوستانتان در کدام کشور خارجی خواهید گذراند ؟؟؟؟؟؟؟چون پرستارانتان روزهای تعطیل عید را 24ساعته در حال کارند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • پرستار ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    9 0
    کسی که خودش را به نشنیدن میزند چه جوری میشه انتظار دیدن داشته باشیم
  • پروانه خراسانی ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
    8 0
    سخنان آقای امیرجانی حرف دل صدا هزار پرستاری است که با شیفت های فرسودگی آور، پس از سال های سال کار بالینی و تحصیل در مقاطع مختلف پرستاری بدون احتساب سنوات در سالها خدمت در سنین ۴۰ الی ۵۰ سالگی یا زودتر دچار عوارض و بیماری های شغلی ناشی از سختی کار می شوند یا با وجود ۱۰ سال تحصیل تخصصی در مقاطع ارشد و دکتری پرستاری و سهم نیروی انسانی ۷۰ درصدی در نظام بهداشت و درمان، هیچ جایگاهی در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری های نظام سلامت ندارند و به همین دلیل باید قربانی شوند تا قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری که برای جبران بخشی از زحمات این قشر سخت کوش پس از چند دهه نوشته و تصویب شده تا حدود ۸ سال پس از تصویب هنوز اجرایی نشده باشد!!!! آیا چند برابر شدن تعرفه های خدمات پزشکی در طرح تحول نظام سلامت که در عرض مدت کوتاه چند ماهه تصویب و اجرا شود بدون اینکه کارشناسان بیمه و.... از اصل ماجرا و ابعاد مختلف خدمات مراقبت که بیشترین خدمات در بخش بهداشت و درمان است باخبر باشند، جز این است که نشاندهنده قدرت مطلق پزشکان و درمان نگر شدن ساحت نظام سلامت است!!!!