دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: در 8 ماهه اول سال میزان کشف موادمخدر سنتی نسبت به سال قبل 50 درصد رشد داشته است. گرچه ما اکنون نگران عدم آگاهی مردم از مخدرهای صنعتی و شیمیایی هستیم.

دکتر اسماعیل احمدی‌ مقدم در حاشیه برگزاری مراسم تقدیر از برگزیدگان ششمین جشنواره معرفی آثار مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر و سوء مصرف آن در جمع خبرنگاران افزود: در سال جدید در کشف مواد مخدر غیر سنتی و شیمیایی بین 3 تا 5 برابر رشد کشفیات داشته ‌ایم، این در حالی است که در مواد مخدر سنتی مانند کراک و هروئین رشد 50 درصدی را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر در سالهای اخیر رویکرد مبتنی بر علم پژوهش را سرلوحه کار خود قرار داده و در یکی دو سال اخیر رویکرد علمی تقویت شده و این نتیجه تغییر و اصلاح سیاستهای کلی نظام در خصوص مواد مخدر بوده است.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد:پیوند خوبی میان فرهیختگان و ستاد مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده که این مطلب کمک می‌کند روش‌های ما اصلاح شده و همچنین حرکت‌های انجام شده از سوی ما دارای پشتوانه علمی باشد.

وی همچنین درباره هشدارهای هفته اخیر در مورد افزایش استفاده از موادمخدر شیمیایی اظهار داشت دغدغه ما به واسطه ضعف آگاهی شهروندان، افزایش چند برابری کشف این مواد و فقدان پروتکل درمانی است که باعث می‌شود نسبت به اینگونه مواد حساستر باشیم.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر  در خصوص اعتیاد دانشگاهیان و قشر فرهیخته نیز گفت: آمار موجود در این زمینه نشان می ‌دهد خوشبختانه در دانشگاهها آمار اعتیاد به مواد مخدر آمار بالایی نیست اما برای این قشر کمی این موضوع هم زیاد است.

وی گفت: شاهد آن هستیم که دانشجویانی که در خوابگاهها ساکن هستند به واسطه برخی از پایش ‌های انجام شده از سوی مسئولان دانشگاه کمتر از بقیه دانشجویان به موادمخدر اعتیاد دارند و این جای خوشحالی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha