سلامت نیوز:دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغرواعصاب ایران به تاثیر ویتامین دی در کاهش ریسک ابتلا به بیماری ام. اس بر اساس تحقیقات انجام شده اشاره کرد و گفت: سطح ویتامین دی در همه افراد پایین است.


به گزارش روابط عمومی انجمن متخصصین مغزو اعصاب ایران ،دکتر مسعود نبوی با بیان اینکه این روزها بحث تاثیر ویتامین دی در بیماری های مغز و اعصاب بسیار داغ است اظهار کرد:ویتامین دی دو نقش اساسی در بدن دارد که تنظیم کلسیم بدن و استخوان سازی و همچنین تعدیل و ایمن سازی بدن از این جمله است.
وی افزود: بدن ویتامین دی را به انواع مختلف جذب میکند و علاوه بر نورآفتاب، در برخی مواد غذایی چون ماهی و همچنین مکمل ها یافت می شود.


دبیر بیست و دومین کنگره بیماری های مغزواعصاب ایران با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده در دنیا، سطح خونی ویتامین دی در همه افراد پایین است گفت:البته نتایج نهایی تحقیقات انجام شده متفاوت و متناقض بود اما با توجه به نقش و تاثیر مثبت ویتامین دی در بدن پیشنهاد شده است در برخی بیماری ها مورد توجه قرار بگیرد.


نبوی ادامه داد : به عنوان مثال در تحقیقات ارتباط کاهش ویتامین دی با ریسک ابتلا به ام. اس اثبات شده و دانشمندان پیشنهاد کرده اند که به منظور کاهش التهاب مغز برای مبتلایان به بیماری های نقص ایمنی چون ام. اس ویتامین دی تجویز شود.


عضو هیئت مدیره انجمن مغزواعصاب ضمن تصریح این مطلب که البته افراط در مصرف ویتامین دی نیز مضر است عنوان کرد: از آنجا که ریسک ابتلا به ام. اس در فرزندان مبتلایان نیز بالاست، توصیه پزشکان به استفاده از این ویتامین برای کاهش این ریسک است.
بر اساس این گزارش، بیست و دومین کنگره بیماری‌های مغزواعصاب ایران طی روزهای 22 تا 25 اردیبهشت در هتل المپیک تهران برگزار می شود.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند با روابط عمومی انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران به شماره تلفن 66420556 تمس حاصل فرمایند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha