شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 140941

سازمان جهانی بهداشت (WHO) به تمامی افراد و در همه سنین هشدار داد که برای کاهش پوسیدگی دندان و آمار چاقی از میزان قند مصرفی روزانه بکاهند.

سلامت نیوزسازمان جهانی بهداشت (WHO) به تمامی افراد و در همه سنین هشدار داد که برای کاهش پوسیدگی دندان و آمار چاقی از میزان قند مصرفی روزانه بکاهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، در دستورالعمل جدید سازمان جهانی بهداشت، کارشناسان این سازمان تاکید کردند افراد باید میزان قند مصرفی را به کمتر از 10 درصد انرژی دریافتی روزانه کاهش دهند و به طور دقیق‌تر افراد بزرگسال باید حداکثر 50 گرم یا 12 قاشق چای‌خوری شکر مصرف کنند.

همچنین کاهش پنج درصدی مصرف مواد قندی در کمک به پشگیری از بیماری‌های مزمن مرتبط با رژیم غذایی نامناسب همچون بیماری‌های قلبی، سرطان و دیابت موثر باشد.
دکتر «فرانسیسکو برانکا» از دپارتمان رشد و سلامت تغذیه گفت: دلیل آن که روی مواد قندی تمرکز کردیم رابطه حائز اهمیت آن با اضافه وزن و چاقی است که در حال حاضر به یکی از نگرانی‌های اصلی در بسیاری از کشورها تبدیل شده‌ است.

برانکا افزود: متوسط قند مصرفی روزانه در آمریکای جنوبی برای افراد بزرگسال 130 گرم و در آمریکای مرکزی و شمالی، غرب اروپا و خاورمیانه به ترتیب 95، 101 و 90 گرم است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، به گفته کارشناسان یک قوطی نوشابه حاوی بیش از 40 گرم قند است در حالی که در آب سیب و پرتقال 24 تا 26 گرم قند وجود دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha