سلامت نیوز:مجری طرح احیای دریاچه ارومیه از احیای این دریاجه طی 10 سال آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ارتفاع دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته تنها یك سانتی متر افزایش داشته است.
به گزارش روابط عمومی رادیو سلامت، مهندس عیسی كلانتری، مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در برنامه «ره آورد» شبكه رادیویی سلامت با بیان این مطلب افزود: هدف كارگروه احیای دریاچه ارومیه، حفظ وضعیت موجود این دریاچه تا سال آینده است. در حال حاضر ارتفاع آب دریاچه 72/1270 سانتی متر از سطح آب های آزاد است كه اگر این رقم تا سال آینده حفظ شود می توانیم به احیای دریاچه ارومیه تا 10 سال آینده امیدوار باشیم.


وی ادامه داد: در سال 1395 با شروع عملیات اجرایی، آب های جدید وارد دریاچه ارومیه می شود و در سال 1402 این دریاچه احیا خواهد شد. البته در این راستا، به همكاری نمایندگان مجلس، صبر و تحمل مردم و صرفه جویی آنان نیازمند هستیم. دریاچه اورمیه یك شبه خشك نشده است كه یك شبه احیا شود. بنابراین مردیم باید صبر و حوصله داشته باشند.


عیسی در ادامه بیان كرد: همچنین مشكل ریزگردهای حاصل از خشك شدن این دریاچه در مناطق شناسایی شده را از طریق روش های مختلف برطرف كرده ایم.
مجری طرح احیای دریاچه ارومیه در پایان اظهاركرد: حداكثر استفاده از آب های تجدیدپذیر 40 درصد است كه كشور ما 85 درصد از آن برداشت می كند كه اگر برداشت های اضافی از آب ها كاهش پیدا نكند، ایران در 10 الی 15 سال آینده وضعیت دریاچه ارومیه را خواهد داشت. روند برنامه ریزی در استفاده از منابع آب های تجدید پذیر در کشور باید به گونه ای باشد که میزان برداشت از آنرا به نصف برساند.


یادآور می شود، برنامه «ره آورد» كاری از گروه سلامت اجتماعی رادیو سلامت از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 20 به مدت 40 دقیقه از موج اف.ام ردیف 102 مگاهرتز تقدیم شنونده های صدای دانش، نشاط و آرامش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha