شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
کد خبر: 140951

لوسی و ماریا دو خواهر دوقلویی هستند که یکی از آنها سفیدپوست و دیگری سیاه پوست هستند.

سلامت نیوز: لوسی و ماریا دو خواهر دوقلویی هستند که یکی از آنها سفیدپوست و دیگری سیاه پوست هستند. 

میت لوسی و ماریا آیلمر دو دوقلوی ناهمسان از شهر گلاستر انگلستان هستند که 18 سال پیش از یک پدر سفیدپوست اهل قفقاز و یک مادر اهل جامائیکا متولد شدند. چهره‌های این دو دختر، نمونه کاملی از تاثیر ماده ژنتیکی پدر و مادر بر روی فرزندان است.

برخلاف دوقلوهای همسان که یک تخمک با یک اسپرم لقاح می‌یابد و سپس به دو نیمه مشابه تقسیم میشود؛ دوقلوهای ناهمسان زمانی تشکیل می‌شوند که مادر دو تخمک را آزاد کرده و با دو اسپرم به صورت جداگانه لقاح می‌یابند.

دوقلوهای همسان معمولا همجنس می‌شوند، گروه خونی یکسان دارند و بسیار بهم شبیه می‌شوند و به بیان فنی‌تر کلون‌هایی از یکدیگر هستند. اما دوقلوهای غیرهمسان تنها یک سری شباهت‌های ظاهری و تشابه‌های ژنتیکی باهم دارند که آنها را مانند خواهران و برادران غیردوقلو می‌کند.

آنچه که در مورد لوسی و ماریا رخ داده است اینست که مادر آنها حامل ژنوم سفید وسیاه پوستی است بدین ترتیب لوسی ژنی که سفیدپوستی را رمزگذاری کرده و ماریا ژنی را که سیاه پوستی را رمزگذاری کرده، به ارث برده‌اند.

جالب است که بسیاری از مردم کارائیبی آفریقایی بریتانیایی تبار مانند مادر لوسی و ماریا که مستقیما از تبار سفیدپوستان بریتانیایی زاده شده، شانس داشتن فرزند سفیدپوستشان بیشتر است.

محققان دریافتند که 27 درصد از مردان کارائیبی آفریقایی بریتانیایی تبار اصل و نسب سفیدپوست دارند و حدود 13 درصد از DNA آنها از مردان و زنان کارائیبی آفریقایی بریتانیایی تبارارث برده شده است و از آفریقا سرچشمه می‌گیرند.

دیوید دربی شایر خبرنگار علمی گفت: حدود 98 درصد از مردان و زنان، اصل و نسب مادریشان به آفریقا بازمی‌گردد و 2 درصد باقیمانده، رگه مادری اروپایی دارند.

وی ادامه می‌دهد: اگر می‌خواهید با یک زنی از کشور چین –چین جنوبی- و غرب چین رابطه زناشویی برقرار کنید، باید بدانید که این تنها یک عمل جنسی نبوده و یک انسان به وجود خواهد آمد. همه ما موجوداتی از یک گونه هستیم و به یک معنا همه یک نژاد داریم. تنها چیزی که متفاوت است؛ رنگ پوست بوده و این فقط به دلیل اینست که اجداد ما در نقاط مختلفی از این کره خاکی زندگی می‌کردند… همیشه قبایل گوناگون وجود داشته‌اند….اما اکنون همه ما باید قدردان این باشیم که در یک جامعه جهانی زندگی می‌کنیم. وفاداری‌های قبیله‌ای موضوعی مرتبط به آینده ما نیست.

منبع:نیکو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha