شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 140959

معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی عنوان کرد: در دوران یائسگی زنان به دلیل کاهش هورمون‌های جنسی و افزایش وزن در معرض ابتلا به افزایش فشار خون قرار می‌گیرند.

سلامت نیوز: معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی عنوان کرد: در دوران یائسگی زنان به دلیل کاهش هورمون‌های جنسی و افزایش وزن در معرض ابتلا به افزایش فشار خون قرار می‌گیرند.

دکتر سید منصور گتمیری در گفت‌و‌گو با آنا درباره رابطه فشار خون با گرگرفتگی در زنان یائسه گفت: عوامل مختلفی از قبیل مصرف داروهای محرک، سیگار، مشروبات الکی، قهوه، نوع رژیم غذایی، افزایش سن و ... موجب افزایش فشار خون می‌شوند. در دوران یائسگی زنان به دلیل کاهش هورمون‌های جنسی و افزایش وزن بیشتر در معرض افزایش فشار خون قرار می‌گیرند به گونه‌ای که آمار این زنان به تعداد مردان مسن مبتلا به فشار خون نزدیک می‌شود.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی افزود: در صورتی که فشار خون برابر یا بیش از 140 بر روی 90 میلی متر جیوه باشد، فشار خون بالا تلقی می‌شود. این افراد نیاز به تداخلات دارویی ندارند اما در صورتی که فشار خون از این میزان افزایش یابد در ابتدا باید اقداماتی از قبیل تغییر رژیم غذایی، کاهش مصرف نمک، ترک سیگار، افزایش پتاسیم و کلسیم در رژیم غذایی، افزایش مصرف سبزیجات، انجام ورزش و به طور کلی تغییر سبک زندگی را برای بیمار تجویز کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر فشار خون با انجام این موارد کاهش پیدا نکرد در آن صورت باید از روش دارودرمانی استفاده کرد.

گتمیری با توجه به نتایج برخی مطالعات انجام شده در خصوص فشار خون گفت: به تازگی کمیته علمی آمریکا اعلام کرده است فشار خون تا 150 میلی متر جیوه را در افراد بالای 60 نیز را نیز می‌توان به عنوان فشار خون بالا تلقی کرد که نیاز به درمان‌های دارویی ندارد.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات نفرولوژی در پایان خاطرنشان کرد: افرادی که فشار خون آنها بین 120 بر روی 80 میلی متر جیوه تا 140 بر روی 90 میلی متر جیوه باشد در مرحله قبل از فشار خون قرار دارند که این افراد بیش از دیگران در معرض ابتلا به فشار خون بالای 140 میلی متر جیوه هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha