شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 140961

یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه ایرانی دچار یبوست مزاج هستند که خود یبوست عامل بروز اختلالات جنسی و قائدگی است. همچنین، کبد چرب عاملی برای نازایی محسوب می‌شود.

سلامت نیوز: یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: ۶۰ تا ۷۰ درصد جامعه ایرانی دچار یبوست مزاج هستند که خود یبوست عامل بروز اختلالات جنسی و قائدگی است. همچنین، کبد چرب عاملی برای نازایی محسوب می‌شود.  

 به گزارشسلامت نیوز به نقل از  تسنیم، ناصر رضایی پور دستیار تخصصی طب سنتی ایران اظهار داشت: هضم در بدن 4 مرحله دارد که هضم اول در معده صورت می‌گیرد و نتیجه هضم آن ماده‌ای به نام کیلوس معدی است که تحویل کبد داده می‌شود و فضولات هضم اول مدفوع است.

وی ادامه داد: هضم دوم در کبد صورت می‌گیرد و کیلوس معدی که به کبد تحویل داده می‌شود در آن پالایش می‌شود و در کبد به کیموس تبدیل می‌شود که فضولات هضم دوم ادرار است.

این دستیار تخصصی طب سنتی افزود: هضم عروقی هضم سوم و هضم بافتی هضم چهارم است که نتیجه آن عرق، رویش مو، ناخن، جوش‌ها و بثورات، ضایعات پوستی، چرک، مایع منی و ...  است.

کبد چرب عاملی برای نازایی محسوب می‌شود

رضایی پور گفت: کبد از اعضا رئیسه بوده و به عنوان آشپزخانه و پالایشگاه بدن محسوب می‌شود و به طور طبیعی دارای طبیعت گرم و تر است. کبد چرب ناشی از اخلال در هضم غذا بروز پیدا می‌کند و خود کبد چرب عاملی برای نازایی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: 60 تا 70 درصد جامعه ایرانی دچار یبوست مزاج هستند که خود یبوست عامل بروز اختلالات جنسی و قائدگی است. ورزش و رعایت 6 اصل حفظ الصحه مانند خواب و بیداری، آب و هوا، خوردنی‌ها و آشامیدنی‌ها، احتباس و استفراغ و اعراض نفسانی خود مانع بروز بیماری در بدن می‌شود.

ورزش مهمترین اصل حفظ سلامتی است

این دستیار تخصصی طب سنتی گفت: ابن سینا از این 6 اصل ضروری چند اصل را مهم و ضروری برای بدن معرفی کرده که از که مهم‌ترین آن می‌توان به ورزش، غذا و شیوه خوردن آن و شرایط خواب و بیداری اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha