آخرین وضعیت پرونده آمپول‌های آلوده از زبان وزیر بهداشت

سلامت نیوزوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درمورد تزریق آمپول های آلوده در یک کلینیک درمانی تهران، گفت: این موضوع درحال بررسی است و نتیجه امروز یا فردا توسط رییس سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی روز شنبه در حاشیه کنگره ملی شهدای دانشجو و در جمع خبرنگاران، افزود: برای این منظور در بیمارستان لبافی نژاد و بیمارستان فارابی و همان مراکزی که عمل شده اند تیم ویژه ای تشکیل شده تا دارو از همه نظر بررسی شود؛ هم از نظر عملکرد کلینیکال و هم از نظر درمانی و پیشگیری تا اگر دارو اصالت ندارد در بقیه مراکز استفاده نشود.

وی افزود: دستگاه های قضایی کاملا مسلط به موضوع بوده و در حال پیگیری هستند.

وزیر بهداشت در عین حال اعلام کرد: از همه افرادی که آسیب دیده‌اند حمایت می شود و عمل جراحی آنها توسط بهترین همکاران انجام می شود.

وی همچنین گفت: به همه مراکز درمانی اطلاع‌رسانی شده که اگر از اصالت دارو مطمئن نیستند و دارو از بازار قاچاق خریداری شده به هیچ وجه مورد استفاده قرار نگیرد. در عین حال شب گذشته دستور دادم که برای دو ماه آینده این دارو توسط وزارتخانه از مبدا مورد اعتماد و با هزینه کم تر وارد کشور شود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های قضایی پیگیر موضوع هستند افزود: دستگاه های قضایی افرادی که سودجویی کرده و با سلامت مردم بازی می کنند را شناسایی کرده و به سرعت دستگیر می کنند و یا شاید تاکنون دستگیر شده‌اند.

وزیر بهداشت در خاتمه با بیان اینکه همه داروهای غیرمجاز در انبارها شناسایی شده اند، گفت:بهتر است متخلفان توسط دستگاه قضایی اعلام شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha