شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 140971

معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش پرستاری کشور با انجام آموزش های مهارتی و رفتاری و توسعه دوره های منتج به حضور پرستار در جامعه ، طی دهه آینده اثربخش می شود.

سلامت نیوز:  معاون پرستاری وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: آموزش پرستاری کشور با انجام آموزش های مهارتی و رفتاری و توسعه دوره های منتج به حضور پرستار در جامعه ، طی دهه آینده اثربخش می شود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، محمد میرزابیگی  در کنگره آموزش پرستاری و مامایی در سالن همایش های رازی افزود: لازم است در دهه آینده ، سند عرضه و تقاضای نیروی پرستار تدوین شده تا معضل کمبود پرستار یک بار برای همیشه با این سند ، برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: در دهه سال های بین 73 تا 83، تحصیلات تکمیلی پرستاری در کشور روند توسعه به خود گرفت و فرایند پایه گذاری حرفه ای شدن را طی کردیم.

وی ادامه داد: در دهه سال های 83 تا 93 ، معاونت پرستاری در وزارت بهداشت تشکیل شده و قوانینی در حوزه پرستاری به تصویب مجلس رسید و برای دهه آینده نیز به ادامه حرفه ای شدن حوزه پرستاری در کشور نیاز داریم.

معاون وزیر بهداشت گفت: مربیان حوزه های پرونده الکترونیک سلامت و تله مدیسین (پزشکی از راه دور) باید پیشاپیش تربیت شده و این رشته ها در مقطع دانشگاهی راه اندازی شوند.

میرزابیگی افزود: در دهه آینده به پرستاران جامع نگر ، جامعه محور، بالین محور و با رویکرد پیشگیری و بازتوانی نیاز است؛ همچنین طی 10 سال آینده باید زیرساخت ها برای رسیدگی به بیماری سالمندان مهیا شود زیرا طی سال های آینده با پدیده سالمندی در کشور مواجه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: پرستاری در دهه آینده برای بیماری های مزمن باید حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی اضافه کرد: گرایش های خوبی در رشته پرستاری در حال تدوین است که به زودی اعلام می شود ؛ ظرفیت پذیرش پرستاران در دانشکده ها نیز نیاز به تغییر و گسترش دارد.

معاون ویر بهداشت گفت: همچنین نیاز به توسعه انجمن های علمی پرستاری است و سال آینده دست کم پنج انجمن علمی پرستاری راه اندای خواهد شد.

میرزابیگی افزود: ظرفیت های کمکی پرستاران نیز فعال خواهد شد بطورمثال دوره های یک ساله بهیاری با شرح وظایف مشخص نیاز است فعال شود.

وی با استمداد از انجمن و گروه های پرستاری برای همکاری در اجرای برنامه های پرستاری سال 94، اضافه کرد: باید به ابعاد کمی و کیفی سرمایه انسانی و توسعه منابع انسانی پرستاری توجه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha