سلامت نیوز:رئیس اورژانس بیمارستان سینا پیشنهادی مبنی بر طراحی لباسی ویژه و مخصوص نیروهای اورژانس برای ارتقای چالاکی آنان در زمینه خدمات بهتر به بیماران ارائه کرد.
حسین کرمانپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با ارائه پیشنهادی مبنی بر طراحی لباسی ویژه و مخصوص جهت نیروهای اورژانس برای ارتقای چالاکی آنان در زمینه خدمات بهتر به بیماران اظهار داشت: محل فعالیت نیروهای اورژانس به مانند یک منطقه جنگی است که با خونریزی و هیاهوی بیمار و همراهان آن مواجه هستند و باید نیروهای اورژانس در این منطقه با چالاکی و بسیار مطمئن فعالیت کنند، بنابراین طراحی یک لباس ویژه برای آنان بسیار حیاتی است.

وی درباره لباس‌های کنونی نیروهای اورژانس عنوان کرد: نیروی اورژانس باید لباسی بر تَن داشته باشد تا بتوانند بهترین مانورها را در حین انجام وظایف خود داشته باشد و از طرفی دیگر مراجعه کنندگان که همان بیماران و همراهان آنان هستند نیز بتوانند با تمایزی که در لباس و طراحی پرسنل اورژانس به‌وجود می‌آید متوجه تفاوت محیط خدمت شوند.

رئیس اورژانس بیمارستان سینا با تاکید بر حفظ شئونات ارزشی در طراحی و پوشش لباس نیروهای اورژانس برای پرسنل مرد و زن عنوان کرد: هم اکنون به هیچ عنوان لباس‌های نیروهای اورژانس مناسب نیست، گاهی شاهد آن هستیم که یک پرسنل اورژانس برای اینکه خودش را به آن طرف تخت بیمار برساند مجبور می‌شود به سرعت خود را جا به جا کند ولی لباس وی به دلیل نامناسب بودن به گوشه ای از تخت یا جای دیگر گیر می‌کند و پاره می‌شود و یا باعث افتادگی و مصدومیت آن نیرو می‌شود.

کرمانپور با بیان اینکه افزایش مولفه‌های چالاکی نیروهای اورژانس ابعاد دیگری را نیز در بر دارد نظیر بکارگیری نیروهای جوان و کارآزموده، ارتقاء و ایجاد دفتر مدیران اورژانس بیمارستانی در زیر مجموعه معاونت‌های درمان برای به اشتراک گذاشتن تجربیات و موفقیت‌هایشان، برگزاری دوره‌های استراحت و باز درمانی روحی و رفتار درمانی پرسنل اورژانس، ارتقاء تجهیزات جدید اورژانسی و احیاء و مسائلی چون تجهیز محیط‌های اورژانسی به هوا دهی و اکسیژن رسانی مناسب که در فرصتی دیگر به آن پرداخته می‌شود، خاطرنشان کرد: طراحی لباس‌های مجزا برای هر حوزه فعالیتی سلامت از جمله پزشک، پرستار، بهیار و غیره ضروری است، ولی امروزه بیشتر طراحی‌های لباس و رنگ‌های پُرسنل بهداشت و درمان سلیقه ای است، بنابراین باید یک بازنگری مناسب در پوشش فعالان حوزه سلامت صورت پذیرد، براین اساس در گام نخست برای ارتقاء چالاکی نیروهای اورژانس که مولفه‌های دیگری نیز دارد طراحی یک روپوش و لباس مناسب پیشنهاد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Goli ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
    0 0
    جالبه لباس از كار مهمتره قانون ارتقا شامل پرسنل اورژانس نشد مهم نيست تعرفه گزاري اجرا نشد مهم نيست جزء مشاغل سخت و زيان آور محسوب نشدن مهم نيست چون لباسشون مهمتره!!!!! چارتر باشيد دوستان نميدونم وقتي پرسنل جوان لازم دارن، با سابقه ها را چكار كنيم؟ صادر كنيم به بيمارستانها؟!