مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: عارضه نابینایی بعد از تزریق داروی اوستین که احتمالاً ار مراکز نامعتبر تهیه شده بود،‌ علاوه بر کلینیک اعلام‌شده، در یکی از بیمارستان‌های بزرگ چشم‌پزشکی تهران نیز گزارش شده است.

سلامت نیوز: مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: عارضه نابینایی بعد از تزریق داروی اوستین که احتمالاً ار مراکز نامعتبر تهیه شده بود،‌ علاوه بر کلینیک اعلام‌شده، در یکی از بیمارستان‌های بزرگ چشم‌پزشکی تهران نیز گزارش شده است. 

محمد میردهقان در گفت و گو با فارس ، افزود: کمیته‌ای متشکل از مسئولان مرتبط و کارشنان صاحبنظر برای بررسی علت عارضه نابینایی تعدادی از بیماران در کلینیک چشم پزشکی ، در وزارت بهداشت تشکیل شده، کشت های لازم برای بررسی آلودگی دارو نیز انجام شده است و به زودی نتیجه این بررسی ها اعلام می‌شود.

وی گفت: فعلاً مهمترین توصیه وزارت بهداشت این است که مراکز درمانی داروهای مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تهیه کنند و به هیچ وجه دارویی را که از معتبر بودن منبع آن مطمئن نیستند برای بیماران استفاده نکنند.

مدیر کل نظارت بر درمان وزارت بهداشت گفت: فعلاً نمی توانیم با قاطعیت علت این عارضه را اعلام کنیم اما مسئله مشکل دار بودن داروها مطرح است ضمن اینکه می دانیم این عارضه علاوه بر کلینیک چشم پزشکی  در یکی از بیمارستانهای چشم پزشکی بزرگ و خصوصی تهران نیز گزارش شد و مدتی پیش هم چنین گزارشی را را از یکی از مراکز چشم پزشکی کرج داشتیم.

هفته گذشته 15 بیمار مبتلا به بیماری AMD در کلینیک چشم پزشکی رازی در شمال تهران بعد از تزریق داروی اوستین دچار نابینایی از یک یا دو چشم شدند و در مجموع 21 چشم از این بیماران کور شد، اقدامات درمانی برای بازگرداندن بینایی این افراد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha