یک جراح متخصص گوش، حلق و بینی بر نوشیدن مایعات به میزان کافی بویژه در میانسالی تاکید کرد.

سلامت نیوز:  یک جراح متخصص گوش، حلق و بینی بر نوشیدن مایعات به میزان کافی بویژه در میانسالی تاکید کرد.

دکتر منوچهر زنگنه در گفت‌وگو با  ایسنا ،‌ ضمن اشاره به عمل جراحی خارج کردن غده بزاقی به شدت عفونی در ناحیه تحت فکی سمت چپ از زیر گلوی یک بیمار 75 ساله در بیمارستان غرضی ملایر گفت: بیمار مردی 75 ساله بود که با تورم و درد در ناحیه تحت فکی چپ به مطب مراجعه کرد. این بیمار سه سال دچار تورم و درد در این ناحیه بود و بارها به پزشک مراجعه و دارو استفاه کرده بود، اما هربار پس از مدتی تورم و درد بازمی‌گشت.

زنگنه ادامه داد: این تورم ناحیه تحت فکی به مرور زمان دائمی شده بود و بیمار حدود یک سال از درد رنج می‌برد. پس از مراجعه بیمار اقدامات تشخیصی با عکس و سی تی اسکن انجام و یک سنگ غده بزاقی تحت فکی رویت شد. متاسفانه عفونت‌های مکرر و التهاب سبب چسبندگی سنگ به اعصاب گردن شده بود.

وی با اشاره به درگیر شدن سه عصب زبانی و لب، ‌خاطرنشان کرد: طی یک عمل جراحی، سنگی به ابعاد 5.4 سانتیمتر خارج شد و بیمار با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شد.

این جراح متخصص گوش و حلق و بینی‌ مصرف کم مایعات،‌ کم تحرکی و بیماری‌های تیروئیدی را در بروز این بیماری موثر دانست و توصیه کرد: بیماران باید علائم بیماری را جدی بگیرند و در صورت بروز مشکل حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند.

زنگنه تاکید کرد: نوشیدن مایعات و داشتن تحرک در میانسالی ضروری است و از سوی دیگر مراجعه به پزشک و پیگیری سیر درمان در بهبودی سریع نقش مهمی ایفا می‌کند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha