به گفته یک فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبد؛ کبد چرب به علل نامشخصی در زایمان اول و داشتن جنین پسر شایع‌تر است كه زایمان طبیعی مناسب‌ترین نوع زایمان برای زنان مبتلا به این بیماری است.

دکتر محمود اسحاق حسینی، فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت وگو با ایسنا، ابتلا به بیماری‌های کبد در دوران بارداری را به دو علت دانست و افزود: تاثیر مستقیم جنین بر مادر و یا ابتلای مادر به بیماری‌های کبدی قبل از بارداری علت بروز بیماری‌های کبدی در دوران بارداری است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که درصد ابتلا زنان باردار به بیماری‌های کبدی بسیار پایین است در توضیح گفت: این بیماری بیشتر در زایمان اول که جنین آن پسر است شایع است و در هفته 28 با زردی مادر تظاهر می‌کند كه علت این امر هنوز نامشخص است.

این فوق تخصص گوارش در توضیح این بیماری گفت: تمام سطح کبد پوشیده از چربی می‌شود به طوری که قطرات چربی در نمونه برداری کاملاً مشخص است.

وی در مورد درمان بیماری‌های کبد در زنان باردار گفت: اولین قدم در درمان این افراد، بستری، مراقبت‌های ICU و ختم بارداری است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه با ذکر این مطلب که علی رغم در خطر بودن جان مادر و جنین، زایمان واژینال(طبیعی) مناسبترین روش است، گفت: ماده بیهوشی در کبد متابولیزه شده و خود باعث تشدید بیماری و مرگ بیمار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha