سلامت نیوز:وزیر اسبق بهداشت گفت: باید در افزایش تعرفه‌های درمانی به سلامت، تیمی نگاه کنیم چرا که با افزایش تعرفه‌ها اتفاق تلخی افتاده و فاصله پرداخت بین کارکنان تمام‌ وقت بخش دولتی با بخش خصوصی نه تنها کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.

کامران باقری لنکرانی در گفت‌وگو با فارس، در رابطه با اجرای فاز سوم طرح تحول سلامت مبنی بر افزایش تعرفه‌های درمانی گفت: باید نگاه همه جانبه‌تری را در این رابطه دنبال کنیم متأسفانه در روند فعلی علیرغم اینکه نقاط خوب و مثبتی وجود دارد اتفاق تلخی افتاده است.
وی افزود: هنوز فاصله پرداخت بین کارکنان تمام وقت بخش دولتی با بخش خصوصی زیاد است و نه تنها این فاصله کم نشده بلکه بیشتر هم شده است.
وزیر اسبق بهداشت گفت: نگاه تیمی باید به این مقوله داشته باشیم چون کار سلامت یک کار تیمی است و نمی‌شود فقط یک گروه خاص درآمد بالایی داشته باشند و سایر گروه‌ها از آن محروم باشند.

باقری لنکرانی افرود: همه ارائه کنندگان خدمات سلامت باید به نوعی در افزایش تعرفه‌ها سهم و مشارکت داشته باشند و فاصله بین رشته‌ای نباید بیشتر شود.
وی گفت: اینها مواردی است که باید در اصلاحات بعدی تعرفه‌ها در طرح تحول سلامت توجه بیشتری به آن شود.


 * اگر فقط بر درمان تمرکز کنیم به نتیجه خوبی نمی‌رسیم
باقری لنکرانی در ادامه در رابطه با اینکه در طرح تحول سلامت به درمان بیش از بهداشت و پیشگیری توجه شده، گفت: نکته بارز در این طرح این است که از بودجه سال 91 مجلس، بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به سلامت اختصاص داده بود که این موضوع در دولت یازدهم عملیاتی شد و اکنون شاهد آن هستیم که بخش سلامت جزء اولویت‌های اجرایی در کشور قرار گرفته است.


وی ادامه داد: این را باید به فال نیک بگیریم و تلاش کنیم نقاط ضعف آن را برطرف کنیم، طبیعی است اگر فقط بر درمان تمرکز کنیم به نتیجه خوبی نمی‌رسیم و این در نگاه سیاستمداران دولت و مجلس موضوعی نیست که مغفول باشد اما باید هدفمند‌تر حرکت کنیم.


وزیر اسبق بهداشت گفت: به مسئله بهره‌وری در نظام سلامت باید بیشتر توجه کنیم و بهره‌وری را هم در بهبود کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی و هم در کاهش هزینه‌ها مد نظر قرار دهیم و جلوی انحصارها را بگیریم، به ویژه در بخش تجهیزات پزشکی و واردات دارو.


باقری لنکرانی افزود: از این طریق می‌توانیم فضای رقابتی بهتری را به همراه کاهش هزینه‌ها شاهد باشیم همچنین باید روی تولیدات داخلی بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.


وی گفت: تمام موارد مطرح شده را باید به عنوان لایه‌های اصلاح طرح تحول سلامت در نظر بگیریم نه اینکه خدای نکرده بخواهیم اصل حرکت را زیر سوال ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha