غفلت در سوزاندن و نابود کردن زباله‌های بیمارستانی به شیوع عفونت‌های بیمارستانی در سطح جامعه می‌انجامد که در حال حاضر تعداد معدودی بیمارستان زباله‌های خود را می‌سوزانند.

سلامت نیوز:  غفلت در سوزاندن و نابود کردن زباله‌های بیمارستانی به شیوع عفونت‌های بیمارستانی در سطح جامعه می‌انجامد که در حال حاضر تعداد معدودی بیمارستان زباله‌های خود را می‌سوزانند.

شهلا میرگلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: غفلت در سوزاندن و نابود کردن زباله‌های بیمارستانی به شیوع عفونت‌های بیمارستانی در سطح جامعه می‌انجامد که در حال حاضر تعداد معدودی بیمارستان زباله‌های خود را می‌سوزانند زباله‌سوزهای بیمارستانی در یکی‌ دو سال اخیر راه‌اندازی شده اما به علت تعداد کم آن در همه مراکز درمانی امکان سوزاندن زباله‌های عفونی نیست.

وی‌ تصریح کرد: همه دستگاه‌های زباله‌سوز وارداتی هستند و در صورت خراب شدن به سختی تعمیر می‌شوند یا از رده خارج می‌شوند همچنین در توان همه بیمارستانها نیست که دستگاه زباله سوز تهیه کنند لذا باید مسوولان وزارت بهداشت راه حلی مناسب برای این مشکل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه این زباله‌های عفونی به هیچ وجه قابلیت بازیافت ندارند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این موضوع با غفلت مسوولان بیمارستانی مواجه شده و شنیده می‌شود که این زباله‌های کاملا آلوده توسط برخی افراد سودجو گاه برای بازیافت هم استفاده می‌شوند که کاری غلط و منشا انتقال عفونت نیز محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha