رئیس نظام پرستاری كشور گفت: با توجه به اینكه پرستاری در سطر اول و دوم پزشكی تعریف نشده بنابراین هم اكنون در محصول تك خریدار به نام بیمارستان تعریف شده است.

پرستاری در محصول تك خریدار به نام بیمارستان تعریف شده است

به گزارش خبرنگار سلامت نیوز، ‌غضنفر میرزا بیگی در همایش یك روزه پرستاران نصف جهان دراصفهان، اظهار داشت: هم اكنون بازار های چندگانه ای برای پر ستاران تعریف شده است كه در آن عرضه كننده محصول قیمت را تعیین می كند.

وی  افزود: هم اكنون به منظور اجرایی كردن اصل چهل و چهار قانون اساسی در عرصه پرستاری قراردادی با وزارت تعاون منعقد شده است.

رئیس نظام پرستاری كشور با اشاره به اینكه آموزش بهیاران از حوزه آموزش به حوزه سلامت وزارت بهداشت منتقل شده است تصریح كرد: براساس مصوبه سی و هفت شورای عالی نظام پرستاری برای آموزش بهیاران دربخش RN با یك پارادوكس روبرو هستیم و این درحالی كه در كشورهای خارجی بعد از چهار سال فعالیت پرستاران،‌ از آنها  امتحان گرفته می شود و درصورت موفقیت در این امتحان به كار خود ادامه می دهد.

میرزا بیگی اضافه کرد: این سازمان درحالی به عضویت سازمان  ICN رسید كه این سازمان دارای یكصدو سی و یك عضو بود و با رای موافقیت دو سوم از كشورها به عضویت رسید.

وی اظهارداشت: دربرنامه سوم توسعه كشوری مواد قانونی نامناسبی برای جامعه پرستاری به تصویب رسید و این درحالی كه در برنامه چهارم توسعه كشور با محدودیت های زیادی دراجرایی كردن برنامه های جامعه پرستاری روبرو بودیم كه باید این موانع در برنامه پنجم توسعه كشور رفع شود.

رئیس نظام پرستاری كشور  با تاکید بر اصلاح چارت مراکز بهداشتی، گفت: در حال حاضر چارت های بهداشتی با قانون بیست پنج سال پیش اداره می شود.

وی گفت: لایحه كاهش ساعت كاری پرستاران با اضافه شش بند در قالب لوایح ارتقاء بهره وری بالینی نظام سلامت به تصویب رسیده و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی راه پیدا كرده است.

به عقیده میرزا بیگی،پرستاری درحالی جزء مشاغل سخت و زیان آور محسوب شد كه طبق ماده هفتاد و پنج وزارت كار استخدام زن ها درمشاغل سخت و زیان آور به كار گرفته نمی شوند كه این مسئله مشكلات فراوانی را برای این قشر از پرستاران در بخش های خصوصی فراهم كرد.

وی افزود: با توجه به اینكه نمی توان این قانون را عوض كرد و یا  پرستاری را از شمار كارهای  سخت و زیان آور بیرون كرد بنابراین باید چاره ای اندیشید.

رئیس سازمان نظام پرستاری كشور اعلام كرد: رفع مشكلات ارتقای مسیر شغلی به نفع جامعه پرستاری به ویژه برداشتن سقف 65 درصد و مشمولیت بیشتر كاركنان پرستاری و پیگری حق سختی كار پرستاران و حق شیف كاری،‌ نوبت كاری و حق مسكن پرستاران از محورهای كاری این نظام است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha