یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

وزیر بهداشت، درمان و آموزش زشکی گفت: 76 بیمارستان تا چهار ماه آینده در کشور راه اندازی می شود.

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش زشکی گفت: 76 بیمارستان تا چهار ماه آینده در کشور راه اندازی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  قدس آنلاین ، قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار داشت : این بیمارستان‌ها با مشکل کمبود نیرو مواجه بوده که عملا با صدور مجوز استخدامی از سوی دولت بخشی از مشکلات در خصوص تامین نیرو برطرف شده است.

وی افزود : با جذب نیروی انسانی مورد نیاز، خدمات درمانی از طریق این بیمارستان‌ها ارائه خواهد شد وراه اندازی این تعداد بیمارستان بخشی از کمبود تخت در بیمارستان‌های کشور را جبران می‌کند.

قاضی زاده هاشمی همچنین رفع اشکالات، نظارت قوی و مؤثرتر بر طرح تحول سلامت را از رویکردها و اولویت‌های کاری این وزارتخانه در سال آینده برشمرد و گفت : مدیریت کارآمد به منظور صرفه‌جویی در اعتبارات حوزه سلامت حائز اهمیت بوده و این امر از اولویت‌های وزارت بهداشت است.

وی در ادامه با بیان اینکه هفت هزار نفر در بیمارستان‌های کشور استخدام می‌شوند ،خاطر نشان کرد : دولت اخیرا مجوز استخدامی هفت هزار نیرو برای جذب در بیمارستان‌ها را به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داده است.

وی افزود : فراخوان جذب نیروها در بیمارستان‌ها به زودی انتشار یافته و مراحل جذب مجوزهای استخدامی انجام خواهد شد که جذب این نیروها بخشی از کمبودهای این مراکز بیمارستانی برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد : با روی کار آمدن دولت یازدهم برنامه‌ ریزی‌های گسترده‌ای از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جبران کمبود نیروی در مراکز درمانی انجام می‌شود.

قاضی زاده هاشمی افزایش جمعیت را به عنوان یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برشمرد و گفت: بخشی از این برنامه‌ها به موضوع ناباروی‌ها متمرکز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حمایت‌های درمانی و ایجاد صندوقی برای درمان ناباروری‌ها را برشمرد و بیان داشت: بخشی از حمایت‌ها برای درمان ناباروری با ارائه تسهیلات دنبال می‌شود که بانک‌ها نیز می‌توانند در این مسیر کمک‌‌کار ما باشند.

وی رایگان شدن زایمان‌های طبیعی در کشور در اجرای طرح تحول سلامت را از اقدامات این وزارتخانه در حوزه جمعیت عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha