یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 141096

بی تحرکی باعث چاقی و بیماری می‌شود. این سوء رفتار از کودکی آغاز می‌شود.

سلامت نیوز: بی تحرکی باعث چاقی و بیماری می‌شود. این سوء رفتار از کودکی آغاز می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، کودکان شش تا دوازده ساله روزانه چهار ساعت در روز می‌نشینند. همچنین بر اساس برآوردهای انجام شده در آلمان، مردم ساعت‌های طولانی می‌نشینند و تحرک کمی دارند. بر اساس تحقیقات به عمل آمده در این کشور، به طور متوسط هر آلمانی هفت ساعت و نیم در روز می‌نشیند. حتی جوانان آلمانی نیز تا نه ساعت در روز می‌نشینند. یکی از کارشناسان در آلمان می‌گوید: نشستن طولانی مدت و متوالی تأثیر زیادی بر وزن بدن و متابولیسم قند خون دارد و افراد را بیمار می‌کند.

کودکان شش تا دوازده ساله روزانه چهار ساعت می‌نشینند که دلیل اصلی آن تلویزیون و تکالیف مدرسه است. تنها یک چهارم کودکان به توصیه‌های کارشناسان عمل کرده و بیشتر از یک ساعت تلویزیون نمی‌بینند. 72 درصد کودکان آلمانی یک دستگاه تلویزیون در اتاقشان دارند و نیمی از کودکان در این کشور اینترنت دارند.  یکی از استادان دانشگاه تربیت بدنی شهر کلن آلمان می‌گوید: استفاده بیش از حد کودکان از رسانه‌ها در آلمان علاوه بر اینکه اثرات مخرب اخلاقی دارد، باعث تحرک کم و نشستن طولانی مدت می‌شود که برای سلامتی کودکان مضر است. 

کمتر از نصف کودکان به توصیه سازمانی بهداشت جهانی عمل می‌کنند و حداقل یک ساعت در روز تحرک دارند.  تحقیقات در آلمان نشان می‌دهد که مردم شهر برلین آلمان سلامتی کمتری نسبت به شهرها و نقاط دیگر کشور آلمان دارند. این تحقیقات در آلمان روی تعداد زیادی از مردم این کشور انجام شده و همچنین تحقیقات به عمل آمده از کودکان نیز طی بررسی‌ها و نظرخواهی‌ها از والدین این کودکان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha