آمار مرگ و میر در حوادث نوروزی نشان می دهد در ۵ سال گذشته جاده های کشور جان ۶۵۳۳ شهروند را گرفته اند، اما آمارها رو به کاهش است و امید می رود سال نو کمترین کاهش مرگ در جاده ها را شاهد باشیم.

سلامت نیوز:آمار مرگ و میر در حوادث نوروزی نشان می دهد در ۵ سال گذشته جاده های کشور جان ۶۵۳۳ شهروند را گرفته اند، اما آمارها رو به کاهش است و امید می رود سال نو کمترین کاهش مرگ در جاده ها را شاهد باشیم.

خبرگزاری سلامت نیوز به نقل از مهر، نوروز ۱۳۹۴ آرام آرام فرا می رسد و با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و مردم اما باز هم بازار خرید و فروش خودرو و معاینه فنی داغ داغ است و بالا و پایین شدن قیمت خودرو هم نشان می دهد سفرهای زمینی سهم بالایی در مسافرت های نوروزی کشور خواهد داشت. بر اساس آمارهای سازمان میراث فرهنگی وگردشگری از ۲۹ اسفند تا پایان ۱۵ فروردین سال جاری، ۵۶ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۵۳ نفر شب اقامت در کشور به ثبت رسیده است. که بازدید از جاذبه‌های گردشگری در این مدت ۳۰ میلیون و ۹۵ هزار و ۵۶۸ مورد بوده است که نشان از وسعت سفرهای نوروزی می دهد.

در این میان رسانه ها از زبان مسئولان توصیه و تذکر و هشدار به مسافران نوروزی آغاز کرده اند اما واقعا این توصیه ها در آمار تصادفات نوروزی و به ویژه مرگ و میر در جاده های شلوغ تعطیلات عید تاثیر گذار بوده است؟

۱۶ هزار مجروح در تصادفات نوروز ۱۳۸۷

آمار نوروز سال ۱۳۸۷در جاده های کشور نشان می دهد اورژانس کشور ۷۳ هزار و ۵۲۶ مورد مأموریت امدادی انجام داده كه ۱۶ هزار و ۶۵ مورد آن برای خدمت‌رسانی به تصادفی‌ها و مجروحان ترافیكی و ۵۶ هزار و ۴۹۲ مورد آن خدمات درمانی به غیر تصادفی بود.

۱۲ هزار مصدوم در حوادث رانندگی نوروز ۱۳۸۹

اورژانس کشور تعداد مجروحان حوادث نوروز ۱۳۸۹ را بر این اساس اعلام کرد: تعداد ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز ۵۲ ‌هزار و ۹۵۲ مورد بوده که از این تعداد ۱۲هزار و ۶۹۶ مورد مصدوم ناشی از حوادث ترافیکی و ۴۰ هزارو ۲۵۶ مورد بیمار نیازمند به خدمات فوریت‌های پزشکی بوده‌اند.

۳۱ هزار مجروح در تصادفات نوروز ۱۳۹۲

آمار مرگ ومیر در تصادفات نوروزی در حالی است که به گزارش اورژانس کشور در نوروز ۹۲ تعداد ۱۷۳ هزار و ۱۹۲ مأموریت اورژانسی انجام شد که حدود ۳۱ هزار و ۷۲۳ مورد آ‌ن کمک رسانی به مجروحان تصادفات رانندگی بود و از این تعداد ۴۵۰۰ نفر در محل به صورت سرپایی درمان شدند و ۲۷ هزار و ۷۲۱ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

انتقال ۷۳ هزار مصدوم به بیمارستان در نوروز ۱۳۹۳

همچنین بر اساس اعلام اورژانس کشور: ۲۸۸۰۴ ماموریت ترافیکی و ۱۳۹۲۲۱ ماموریت غیرترافیکی توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ در نوروز ۹۳ انجام شد و نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارایه خدمات پزشکی به مصدومان حوادث و بیماران یاد شده، بیش از ۷۲۸۳۸ نفر از بیماران و مصدومان را برای دریافت مراقبتهای تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.که بیش از ۸۱۷۲۰ مورد از آسیب دیدگان و بیماران، توسط اقدام به موقع و تخصصی تیمهای اورژانس ۱۱۵ در محل درمان شدند.

555

همچنین در آمارهای پزشکی قانونی آمار مرگ بر اثر حوادث رانندگی در نوروز قابل تامل است اما می توان به کاهش آمارها امیدوار بود. بر اساس آمارها در نوروز ۱۳۸۸ تعداد ۱۳۶۸ نفر در حوادث جاده ای جان خود را از دست داده اند که از این تعداد جاده مشهد بیشترین و جاده یاسوج کمترین تلفات را داشته است.

در نوروز ۸۹ این آمار عدد ۱۳۹۱ را نشان می دهد که رشد ۱.۷ درصدی دارد و بیشترین تلفات برای تهران و کمترین آن هم برای یاسوج بوده است.

بر اساس گزارش های پزشکی قانونی کشور فوت بر اثر حوادث رانندگی در نوروز ۱۳۹۰ تعداد ۱۳۲۲ نفر بود که در مقایسه با سال ۸۹ کاهش ۵ درصدی داشت. اما تصادفات سال ۹۱ در ایام نوروز عدد ۱۱۴۱ اعلام شد که نسبت به سال قبل کاهش خوبی را برخوردار بود.

بر گزارش خبرنگار مهر، سال ۱۳۹۲ نوروز در جاده های کشور با مرگ ۱۲۲۷ نفر در سال ۹۳ مرگ ۱۰۸۴ نفر را در پی داشت که این کاهش در نوع خود بی سابقه بود و امید می رود با توجه به ایمن شدن جاده ها، خودروها و بالارفتن سطح فرهنگ ترافیک امسال کمترین آمار حوادث در جاده ها  را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha