فوق‌تخصص سوختگی با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی در خصوص حوادث چهارشنبه‌ آخر سال گفت: فرهنگ‌سازی راه‌کار اصلی کاهش سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری است.

سلامت نیوز: فوق‌تخصص سوختگی با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی در خصوص حوادث چهارشنبه‌ آخر سال گفت: فرهنگ‌سازی راه‌کار اصلی کاهش سوختگی‌های چهارشنبه‌سوری است.

حمید صالحی فوق تخصص سوختگی در گفت و گو با  فارس در رابطه با حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار کرد: سال‌های گذشته خوشبختانه به سبب تبلیغات فراوان و آگاهی‌بخشی‌های رسانه‌ها، موارد آسیب ناشی از سوختگی‌ها را رو به افول می‌دیدیم، ولی مسئله اینجاست که هر سال این کار را جدی دنبال نمی‌کنیم، افزایش موارد را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: تبلیغات و آگاهی‌بخشی در خصوص حوادث چهارشنبه‌سوری را باید زودتر شروع کرد و آن را برای روزهای آخر سال نگذاشت، چرا که این مشکل تنها از راه فرهنگسازی مرتفع می‌شود.

صالحی خاطرنشان کرد: درست است که اطلاع‌رسانی و هشداردهی به شکل مناسبی صورت گرفته است، ولی فرهنگسازی در خصوص پیشگیری انجام نشده است؛ یعنی هرگونه اقدامات هشداردهنده، سال بعد مجدداً فراموش می‌شود و اگر یک سال این اقدامات صورت نگیرد، شدیدتر از سال گذشته خود را نشان خواهد داد.

این فوق تخصص سوختگی افزود: در فرهنگسازی باید ریشه‌ای عمل شود و در کتاب‌های آموزش و پرورش مقطع ابتدایی و دبیرستان، این موضوعات و خطرات آن مطرح شود، چرا که فقط صدا و سیما در این عرصه مهم و تأثیرگذار نیست، تا با پخش چند برنامه در اسفندماه مشکل را حل کند.

وی در رابطه با تأثیر اقدامات رسانه‌ها در راستای فرهنگ‌سازی و هشدار در رابطه با عواقب اقدامات خطرناک چهارشنبه‌سوری تأکید کرد: رسانه‌ها به ویژه صداو سیما با تولید برنامه‌های هشداردهنده و پخش آن در زمان‌های پربیننده، تأثیر زیادی داشته است و به نظر من آمار سوختگی‌ها را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

صالحی گفت: خوشبختانه وضعیت در کل نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده است، چرا که مردم آگاه شده‌اند و از بچه‌ها مراقبت می‌کنند و مهمتر از همه، بی‌جهت از منزل خارج نمی‌شوند.

این فوق تخصص سوختگی هشدار داد: درست است که با انجام اقدامات فوق‌الذکر و همکاری بیشتر پلیس، حداث کاهش یافته‌اند، ولی نباید فکر کنیم که این حوادث از بین رفته‌اند، چرا که اگر این موضوع را شل بگیریم، این اتفاقات مجدداً تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha