پزشکان هشدار دادند زنانی که هنگام بارداری سیگار می‌کشند، فرزندانِ دختر خود را در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهند.

سلامت نیوزپزشکان هشدار دادند زنانی که هنگام بارداری سیگار می‌کشند، فرزندانِ دختر خود را در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، متخصصان علوم پزشکی دانشگاه ملی استرالیا بر اساس مطالعات جدید خود تاکید کردند: استعمال سیگار در دوران بارداری موجب می‌شود جنین دختر در معرض ابتلا به سرطان پستان و رحم قرار گیرد.

متخصصان معتقدند مادرانی که در دوران بارداری روزهای زیادی را سیگار می‌کشند دختران آنها زودتر از سایر دختران هم سنِ خود،‌ اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند.

دکتر «آلیسون بهیئه»، متخصص ارشد این مطالعه گفت: اولین تجربه قاعدگی در سن پایین‌تر تعداد دوره‌های تخمک‌گذاری را که یک زن در دوران زندگی‌اش تجربه می‌کند، افزایش داده و او را در معرض خطر ابتلا به سرطان‌های مربوط به باروری قرار می‌دهد چرا که میزان تماس با هورمون‌هایی از جمله استروژن بیشتر می‌شود.

دکتر بهیئه افزود: هر روز بیش از قبل بواسطه مطالعات درمی‌یابیم که بسیاری از ویژگی‌های اصلی بیولوژیک و حتی خصوصیات رفتاری‌ ما، پیش از تولد تعیین می‌شوند. همچنین مشخص است قرار گرفتن مادر در معرض استرس‌ها و فشارهایی چون دود سیگار بر سلامت طولانی مدت کودک تاثیر می‌گذارد. از این رو شناسایی فاکتورهایی که به قاعدگی زودهنگام منجر می‌شوند با توجه به تاثیرات بلندمدت آن بر سلامت و افزایش خطر ابتلا به سرطان در زنان حائز اهمیت است.

استعمال سیگار در دوران بارداری به طور معمول کودک را با چندین نوع بیماری و مشکل جسمی روبرو می‌کند که از آن جمله می‌توان به پایین بودن وزن به هنگام تولد،‌ کاهش گنجایش ریه، آسم و چاقی اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ این یافته‌ها در تشخیص طیف کاملی از فاکتورهایی که موجب می‌شوند دختران زودهنگام اولین دوره قاعدگی را تجربه کنند،‌ موثر بوده‌ است. در مطالعات قبلی به عواملی همچون سن مادر در بروز اولین قاعدگی، رژیم غذایی، وزن و استرس در دوران کودکی اشاره شده بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha