با آغاز فصل بهار و شروع خانه‌تکانی و همچنین استفاده از مواد شوینده، بسیاری از افراد خصوصا خانم‌ها دچار آلرژی‌های پوستی می‌شوند.

سلامت نیوز: با آغاز فصل بهار و شروع خانه‌تکانی و همچنین استفاده از مواد شوینده، بسیاری از افراد خصوصا خانم‌ها دچار آلرژی‌های پوستی می‌شوند.

جلیل صداقت‌پیشه متخصص پوست و مو در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران، بیان کرد: بخش زیادی از آلرژی‌های پوستی در بهار مربوط به گل و گیاه است. چمن، علف، سبزه‌ها و برخی سبزیجات نیز همگی محرکی برای آلرژی‌ پوستی محسوب می‌شوند که نور آفتاب هم باعث تشدید این تیرگی پوست می‌‍شود.

وی در ادامه افزود: همان طور که می‌دانیم حشرات در فصل زمستان به مخفی‌گاه خود می‌روند و با گرم‌تر شدن هوا رفته رفته در محیط پخش شده و عامل دیگری برای آلژری می‌شوند.چون استفاده از داروها تنها حمله‌ی حساسیتی ایجاد شده را کاهش می‌دهد پس مهم‌ترین راهکار پیشگیری، شناخت موارد آلرژی‌زا و دوری کردن از این مواد است.صداقت‌پیشه اذعان داشت: با توجه به نزدیک شدن به ایام عید نوروز یکی از مهم‌ترین علل آلرژی‌زا، خاک است. چرا که یکسری حشرات میکروسکوپی به نام مایت که از جمله محرک‌‌های آلرژی هستند، در خاک زندگی می‌کنند و تماس با اینها باعث به وجود آمدن بیماری‌های پوستی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از شوینده‌ها و افشانه‌های پاک‌کننده می‌توان به عنوان دیگر موارد آلرژی‌زا نام برد. نکته قابل توجه برای خانم‌ها عدم استفاده از دستکش‌هایی است که فاسد شده و نشانه‌ی فساد آن چسبناک شدنشان است. در مواردی که افراد باعث خشکی پوست می‌شوند می‌توانند از انواع کرم‌ها برای چرب کردن نقاط خشک استفاده کنند و در موارد حاد هم مراجعه به پزشک متخصص توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha