رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان بر گسترش بیمارستان های اطفال با تخصص و امكانات بیشتر تاكید و اظهاركرد: در حال حاضر به یك بیمارستان اطفال مدرنِ 500 تخت خوابی احتیاج داریم كه امیدوارم با عزم ملی این نیاز برطرف شود.

سلامت نیوزرئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان بر گسترش بیمارستان های اطفال با تخصص و امكانات بیشتر تاكید و اظهاركرد: در حال حاضر به یك بیمارستان اطفال مدرنِ 500 تخت خوابی احتیاج داریم كه امیدوارم با عزم ملی این نیاز برطرف شود.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر علی ربانی ـ رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در برنامه «ره آورد» شبكه رادیویی سلامت در خصوص افتتاح بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان در این مرکز طبی گفت: بیمارستان مرکز طبی کودکان آخرین مرجع برای تمامی بیماران اطفال در سراسر کشور است و باید اعلام کنم در حال حاضر این مرکز از نظر جمعیت تحت پوشش در حال انفجار است.

وی با بیان این كه از هر یكهزار نوازد ، هشت نفر به بیماری قلبی دچار هستند كه باید در همان دوران كودكی مورد عمل جراحی قرار گیرند، ادامه داد: پروژه کاهش مرگ و میر کودکان و نوزادان مبتلا به بیماری‌های سرشتی قلب قبل و بعد از عمل جراحی که به همت مجموعه زنجیره امید و با اعتبار شش و نیم میلیارد تومان و با افزایش 15 تخت افتتاح شده است، از جمله اقدامات موثر در راستای کاستن بار سنگین بیمارستان است.

ربانی با تاکید بر این که حیف است چنین مرکزی با داشتن 500 الی 600 تخت و مرجعیت در میان بیمارستان‌های مخصوص اطفال، این ظرفیت کم را داشته باشد، افزود: اگر نتوانیم نیازهای این بیمارستان را تامین کنیم شمار آسیب‌دیدگان اجتماعی بیشتر خواهد شد.

رئیس بیمارستان مرکز طبی کودکان در پایان با بیان این كه در حال حاضر ما بیماری را تشخیص و امكان كمك به بیمار را داریم؛ ولی هم اكنون مشكل ما این است كه فضا و تجهیزات لازم برای كمك به بیماران را نداریم، خاطرنشان كرد: با توجه به این كه منابع دولتی محدود است، نیازهای و مشكلات مردم زیاد است در حال حاضر به یك احداث بیمارستان اطفال مدرن، 500 تخت خوابی احتیاج داریم تا مرجع بیماران باشد كه امیدوارم با یك عزم ملی این نیاز برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha