یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
کد خبر: 141148

رقابت را نمی‌شود از کار کردن جدا کرد. شما حتی اگر با همکاران‌تان خیلی صمیمی باشید، باز هم رقابتی هرچند کم و پنهان وجود دارد. چون هر کسی دوست دارد پیشرفت کند و برتر باشد. همین رقابت باعث پویایی در شغل و حتی بهتر شدن شرایط محل کار می‌شوند البته به شرطی که اصول رقابت سالم را بدانیم و نگذاریم این رقابت از حد بگذرد و به دشمنی تبدیل شود.

سلامت نیوز: رقابت را نمی‌شود از کار کردن جدا کرد. شما حتی اگر با همکاران‌تان خیلی صمیمی باشید، باز هم رقابتی هرچند کم و پنهان وجود دارد. چون هر کسی دوست دارد پیشرفت کند و برتر باشد. همین رقابت باعث پویایی در شغل و حتی بهتر شدن شرایط محل کار می‌شوند البته به شرطی که اصول رقابت سالم را بدانیم و نگذاریم این رقابت از حد بگذرد و به دشمنی تبدیل شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران، اگر می‌خواهید یک رقابت سالم داشته باشید که مؤثر هم باشد این نکته‌ها را یادتان باشد:
وقتی به این نتیجه می‌رسید که باید رقابت کنید و این کار برای شما و موفقیت‌تان لازم است، باور داشته باشید که حق شما در این رقابت پیروزی است و  اگر تلاش کنید حتماً به نتیجه می‌رسید. باور مثبت شما خیلی مهم است  پس هر روز به خودتان یادآوری کنید که رقابت سالم و خوبی را شروع کرده‌اید و تلاش تان را می‌کنید که موفق شوید. بگویید که شایسته این موفقیت هستید.


برنامه‌ریزی خیلی مهم است. شما باید بدانید برای چه می‌خواهید رقابت کنید، چه راهی در پیش دارید و چه کارهایی باید انجام دهید و بعد برایش برنامه‌ریزی کنید. یک برنامه کامل تنظیم کنید و سعی کنید حتماً آن را اجرا کنید.
قرار نیست برای رقابت اصول اخلاقی و حرفه‌ای را زیر پا بگذارید. در واقع بدگویی پشت سر همکار، بد جلوه دادن فعالیت او و خراب‌کردن کار و موقعیتش ممنوع است! اما باید بجنگید و ترحم نکنید. در واقع هم باید منصف باشید هم محکم.
برای رقابت بهتر با دیگران مشورت کنید. مخصوصاً با اهل خانواده و همسر. برای آنها از برنامه‌ریزی هایتان بگویید و راهنمایی بخواهید. شاید نکته‌ای را فراموش کرده باشید یا جایی اشتباه حرکت کرده باشید و آنها بتوانند به شما کمک کنند. راه‌های برنده شدن در رقابت را با آنها بررسی کنید بخصوص اگر همسرتان با کار شما آشناست یا همکار هستید.


از همه ظرفیت‌ها و توانایی‌تان و امکاناتی که مجموعه کاری به شما می‌دهد،در این رقابت استفاده کنید. ویژگی‌ها و استعدادهایتان را بشناسید و از آنها به بهترین شکل استفاده کنید تا بتوانید برنده باشید.
رقابت مهم است اما یادتان باشد که نباید زندگی شخصی‌تان را فدای آن بکنید. فراموش نکنید که شما هم یک زن شاغل هستید و هم بانوی خانه. اگر رقابت سالم و بی‌تنشی داشته باشید، در خانه کمتر دچار مشکل می‌شوید اما اگر برای برنده شدن در رقابت راه اشتباهی را طی کنید که باعث تنش و اضطراب شما شود، این تنش در خانه و روی ارتباط شما با خانواده هم اثر می‌گذارد. یک رقابت سالم حتی روی بهتر شدن زندگی شخصی شما هم می‌تواند تأثیر مثبت داشته باشد و با اعتماد به نفسی که به شما می‌دهد فضای زندگی را دلچسب‌تر کند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha