یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 141150

از بین بردن سیاهی و کدری آرنج معمولاً سخت است اما چند راهکار خانگی وجود دارد که برای از بین بردن این سیاهی‌ها کارساز است.

سلامت نیوز:از بین بردن سیاهی و کدری آرنج معمولاً سخت است اما چند راهکار خانگی وجود دارد که برای از بین بردن این سیاهی‌ها کارساز است.


از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب فقط برای محافظت از پوست صورت نیست. وقتی لباس آستین کوتاه می‌پوشید دست‌هایتان هم در معرض نور قرار می‌گیرد. بهتر است هر بخشی از بدنتان که در برابر نور قرار می‌گیرد را با استفاده از کرم ضد آفتاب محافظت کنید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ویژه نامه ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران ، آب لیمو یک پاک‌کننده قوی است.یک لیمو را نصف کنید و روی پوست آرنج‌تان بمالید. برای اثربخشی بیشتر این کار را ده دقیقه انجام بدهید و سپس بگذارید لیمو روی پوستتان خشک شود. برای شست‌و‌شو هم از آب سرد استفاده کنید. تأثیر این کار بعد از چندبار استفاده مشخص می‌شود. کرم مرطوب کننده را نیز بعد از هر بار استفاده از لیمو فراموش نکنید.


 شیر و عسل را با هم مخلوط کنید و بیست دقیقه در ناحیه تیره آرنج بمالید. هربار که احساس کردید پوستتان خشک و زبر است ازاین ترکیب استفاده کنید. عسل برای رطوبت‌رسانی به پوست و شیر به‌عنوان یک پاک‌کننده قوی  برای از بین بردن تیرگی‌ها یک راهکار مؤثر است.
 شکر یک پاک کننده و روغن زیتون هم یک رطوبت‌رسان طبیعی است. مقدار مساوی روغن و شکر را با هم مخلوط کنید و به مدت پنج دقیقه  روی آرنج‌هایتان بمالید. برای پاک کردن این مخلوط از شیر پاک کن و آب استفاده کنید.


 استفاده از ترکیب آرد نخودچی و لیمو نیز برای پاک‌سازی و نرم کردن پوست روش مؤثری است. کمی آرد نخودچی را با آب لیموی طبیعی مخلوط کنید و روی پوست‌تان مثل یک خمیر نازک بمالید. بعد از این‌که خمیر روی پوست خشک شد با آب سرد دست‌هایتان را بشویید.

 خشکی و زبری پوست زانو
 هرچقدر هم که مراقب نوع نشستن و نوع لباسی که به تن می‌کنید باشید باز هم پوست زانوهایتان تیره می‌شود. بی‌توجهی و عدم رسیدگی به پوست زانوها معمولاً باعث خشکی و تیرگی شدیدتر این ناحیه از پوست می‌شود و از بین بردن آن نیز کار سخت‌تری خواهد بود. تیرگی پوست زانو بر اثر توده سلول‌های مرده‌ای است که روی پوست نشسته‌اند و پاک‌سازی نشده‌اند و مانع رسیدن اکسیژن به سطح پوست می‌شوند.
 دو قاشق غذاخوری پودر بلغور جو را با دو قاشق غذاخوری کرم روزانه یا عسل مخلوط کنید. این مخلوط را روی زانوها بمالید و پنج دقیقه ماساژ بدهید. سپس با آب سرد پاها را بشویید. این ترکیب برای لایه‌برداری سلول‌های مرده سطح پوست مفید است.
 مایه خمیر ترش یک اسکراب طبیعی برای پوست است. کمی مایه خمیر ترش را با آب مخلوط کنید و تا پنج دقیقه روی پوست زانو قرار بدهید. سپس هفت تا ده دقیقه با دست مرطوب آن را روی زانو ماساژ بدهید. بعد از شست‌و‌شو زانو حتماً از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
 یک قاشق غذاخوری پودر بادام را با کرم روزانه مخلوط کنید و ده دقیقه روی پوست زانو مالش دهید. مخلوط کره بادام زمینی با کرم روزانه دست و صورت نیز اثر مشابهی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha