مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت از آزاد شدن پیوند کلیه برای اتباع افغانستانی در ایران خبر داد و گفت:دیگر اتباع کشورها نیز به صورت موردی و با اجازه شورای عالی پیوند می‌توانند در ایران پیوند کلیه کنند.

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت از آزاد شدن پیوند کلیه برای اتباع افغانستانی در ایران خبر داد و گفت:دیگر اتباع کشورها نیز به صورت موردی و با اجازه شورای عالی پیوند می‌توانند در ایران پیوند کلیه کنند.  

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، سیداحمد تارا در نشست خبری روز جهانی کلیه درباره مصوبات جدید شورای عالی پیوند اظهار داشت: شورای عالی پیوند به ریاست وزیر بهداشت برگزار می‌شود و در دو، سه جلسه گذشته به مشکلات حوزه پیوند در کشور پرداخته شد به طوری که یکی از مصوبات آن ممنوع کردن پیوند در بخش‌های خصوصی تا اطلاع‌ ثانوی بود. 

وی افزود: با توجه به مشکلاتی که در پیوند صورت پذیرفته بود در وهله نخست پیوند اتباع خارجی در ایران ممنوع شد ولی در مصوبه‌های جدید با توجه به آمارهای غیررسمی دو تا سه میلیون نفر از افاغنه در ایران و همچنین آمار رسمی 900 هزار نفر از آنان در ایران پیوند اتباع افاغنه آزاد شد با شرط این‌که پیوند از دهنده افغانستانی صورت پذیرد. 

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت تصریح کرد: پیوند سایر اتباع کشورها در ایران نیز به صورت موردی و در شرایط خاصی و فقط با اجازه شورای عالی پیوند صورت خواهد پذیرفت. 

تارا با اشاره به مصوبات شورای عالی پیوند و اقداماتی که در نهایت به تعطیلی بخش‌های پیوند و همچنین کاهش درجه تعالی برخی از این مراکز صورت پذیرفته گفت: کاهش درجه تعالی به معنای آن است که این مراکز میلیاردها تومان ضرر خواهند کرد. بنابراین سختگیری در پیوند اعضا در کشور بسیار مورد توجه است. 

وی درباره عضویت اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در شورای عالی پیوند نیز گفت: در اساسنامه شورا موردی از عضویت این انجمن نیامده است ولی برای گرفتن مشورت به صورت مدعو از اعضای انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی به عنوان نماینده مردم دعوت می‌شود. 

مدیر کل دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که ایرانیان برای پیوند به خارج از کشور هدایت می‌شوند، عنوان کرد: کسی که در خارج از کشور بخواهد تخلف کند مثلاً پیوند کلیه داشته باشد باید بر اساس حقوق فردی با وی برخورد شود بنابراین، این مورد باید مورد بحث قرار گیرد اما ما هنوز اطلاعاتی در این زمینه دریافت نکردیم اما همان طور که انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در گذشته گزارش‌های تخلفات پیوند را به ما اعلام کرده است در چنین موردی نیز حتماً گزارش‌ها را اعلام کنند تا به آن رسیدگی کنیم. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha