رییس انجمن نفرولوژی ایران گفت: بسیاری از مراکز استان ها پزشک فوق تخصص کلیه ندارند و این در حالی است که بیش از یکصد پزشک فوق تخصص در این رشته در تهران به سر می برند.

سلامت نیوز:  رییس انجمن نفرولوژی ایران گفت: بسیاری از مراکز استان ها پزشک فوق تخصص کلیه ندارند و این در حالی است که بیش از یکصد پزشک فوق تخصص در این رشته در تهران به سر می برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر محمدرضا گنجی  در نشست خبری انجمن بیماران کلیوی کشور اظهار داشت: در زمان حاضر شمار پزشکان فوق تخصص کلیه با دانش آموختگان امسال در این رشته بین 290 تا 300 نفر است.

وی در حالی این مطلب را عنوان کرد که باید به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت 80 میلیونی کشور باید یک نفرولوژیست فعالیت داشته باشد به عبارت دیگر در زمان حاضر باید 800 نفرولوژیست داشته باشیم.

این در حالی است که شمار نفرولوژیست های ما به 300 پزشک هم نمی رسد.

دکتر گنجی عدم استقبال دانشجویان دستیار پزشکی از این رشته را از عوامل مهم کمبود پزشک در رشته فوق تخصص کلیه عنوان کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دو سال پیش شمار دانشجویان این رشته به 32 نفر می رسید و سال گذشته (سال 92) این شمار به 10نفر و امسال به هشت دانشجو رسیده است.

گنجی اظهار داشت: متاسفانه برای برخی استان ها هنوز نتوانسته ایم پزشک فوق تخصص کلیه اعزام کنیم که خراسان شمالی از جمله این استان ها به شمار می آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha