معاون فنی ودرآمد سازمان تامین احتماعی با بیان اینکه کارفرمایان پنج هزار میلیارد تومان بدهی به این سازمان دارند، گفت: از امروز(یکشنبه) پرونده های محاسباتی کارفرمایان اینترنتی شده و آنان می توانند با استفاده از اینترنت اطلاعات خود را مشاهده کنند.

سلامت نیوز:  معاون فنی ودرآمد سازمان تامین احتماعی با بیان اینکه کارفرمایان پنج هزار میلیارد تومان بدهی به این سازمان دارند، گفت: از امروز(یکشنبه) پرونده های محاسباتی کارفرمایان اینترنتی شده و آنان می توانند با استفاده از اینترنت اطلاعات خود را مشاهده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، محمدحسن زدا  در نشست خبری افزود: تاکنون کارفرمایان از میزان و علت وجود بدهی خود اطلاعاتی در دست نداشته اند اما با اینترنتی شدن پرونده های محاسباتی کارفرمایان، این امکان برای آنها فراهم شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور کارفرمایان می توانند از طریق آدرس الکترونیکی SAMT.TAMIN.IR پرونده های محاسباتی خود را مشاهده کنند.

زدا افزود: از آنجا که بسیاری از کارفرمایان ریشه و منشاء بدهی خود را نمی دانستند، به همین منظور آسیب شناسی در این زمینه انجام شد تا مشکلات آنان رفع شود.

وی ادامه داد: دوره محاسباتی ما به صورت سالانه است و در طول سال میزان بدهی کارفرمایان رقم زیادی می شود و کارفرما قدرت پرداخت آن را ندارد که با این آسیب شناسی، صورت های بدهی از یک سال به شش ماه کاهش یافت.

معاون فنی ودرآمد سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اکنون امکان مشاهده پرونده کارفرمایان به صورت آنلاین وجود دارد، افزود: کارفرمایان می توانند از این پس منشا و ریشه بدهی خود را بدانند که به همین منظور نامه ای درمورد اینترنتی شدن پرونده های محاسباتی به همه استان ها ارسال کرده ایم.


** بخشودگی جرایم کارفرمایان منتفی شد

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: موضوع بخشودگی جرایم کارفرمایان که به عنوان لایحه دولت بود و در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز رای آورد اما در صحن علنی مجلس برخی نمایندگان اعلام کردند که این موضوع ماهیت بودجه ای ندارد و براساس رای گیری انجام شده از دستور کار مجلس خارج شد.

وی با بیان اینکه کارفرمایان فعلا امکان بخشودگی جرایم را ندارند، افزود: به همین منظور از حدود سه ماه پیش در بخش فنی و درآمد سازمان، ایده ای مطرح شد که چرا همیشه افراد بدحساب و کسانی که جریمه دارند، مورد توجه قرار می گیرند، اما از این پس نگاه خود را به خوش حساب ها معطوف می کنیم.

زدا تصریح کرد: در این راستا آیین نامه جدیدی را در دست تهیه داریم که براساس این آیین نامه، مادام العمر بخشودگی جرایم کارفرمایان منتفی می شود و کارفرمایان خوش حساب از مزایای ویژه تامین اجتماعی بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: قرار است طی دو تا سه ماه آینده این موضوع عملیاتی می شود.

زدا تصریح کرد: از آنجا که میزان جریمه های کارفرمایان با ورود به سال آینده سنگین می شود باید نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

** بهره مندی زنان سرپرست خانوار از مستمری همسران

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ماده 57 قانون حمایت از خانواده افزود: براساس این قانون، زنان سرپرست خانوار پس از ازدواج نیز می توانند از مستمری همسران خود بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: به همین منظور از زمان تصویب این قانون از هفتم اردیبهشت سال 92، کسانی که حقوقشان به دلیل ازدواج قطع شده، حقوق آنان برقرار می شود.

زدا به قانونی در خصوص سهم زنان و فرزندان از حقوق مستمری نیز گفت: در قانون تامین اجتماعی سهمی که برای همسر بیمه شده لحاظ شده، 50 درصد و سهم فرزندان نیز هر کدام 25 درصد است اما در ماده 57 قانون حمایت از خانواده سهم فرزندان و مادر مساوی اعلام شده که به این موضوع اعتراض داریم.


** اعمال افزایش حقوق مستمری بگیران از فروردین ماه

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: پس از اعلام شورای عالی کار در پایان اسفند سال جاری، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی از فروردین سال 94 اعمال می شود.

وی ادامه داد: آماده افزایش حقوق ها در سال 94 و از فروردین ماه هستیم به شرطی که مبادی قانونی و ذیصلاح، میزان افزایش را به ما اعلام کنند.

زدا افزود: میزان حقوق مستمری بگیران در سال آینده با توجه به میزان تورم افزایش داده می شود و سال گذشته 25 درصد افزایش داشتیم اما در سال آینده با توجه به اعلام نرخ 15،8 درصدی تورم از سوی بانک مرکزی و آمار 15،2 درصدی نرخ تورم از سوی مرکز آمار ایران، باز هم هر آماری که شورای عالی کار اعلام کند، به عنوان افزایش حقوق به مستمری بگیران پرداخت می کنیم.

** عملکرد سال 93 حوزه بیمه ای تامین اجتماعی

زدا سپس به ارائه عملکرد سال 93 پرداخت و گفت: سال 93 سال درخشانی در حوزه بیمه گری سازمان تامین اجتماعی است و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ داد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی افزود: تهیه سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، اجرای برنامه راهبردی سازمان برای اولین بار در تاریخ سازمان، تهیه برنامه ششم توسعه، کاهش صورت حساب کارفرمایان بدهکار از یکسال به شش ماه و کاهش مدت زمان رسیدگی به مشکلات کارفرمایان از هشت به سه ماه از جمله فعالیت های این سازمان در سال 93 بوده است.

وی با بیان اینکه از برنامه های ابلاغیه بیشتر از 50 درصد جلوتر هستیم، گفت: افزایش تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی شامل کارگران ساختمانی، حرف و مشاغل آزاد و بیمه اختیاری و کاهش مراجعه حضوری 3،5 میلیون نفر به کارگزاران برای انجام پرداخت حق بیمه از دیگر فعالیت های این سازمان بوده است.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: همچنین انتقال سوابق ایثارگران به عنوان یک دستورالعمل اجرایی شده بطوریکه براساس بخشنامه ای در این زمینه، ایثارگرانی که مجبور به انتقال به دستگاه های مربوطه خود شده اند، تا 15 سال هزینه انتقال آنان را دولت پرداخت می کند و ایثارگران نیازی به پرداخت مابه التفاوت ندارد.

وی حل مشکل کارگران نی بر و هفته تپه، رسیدگی برای حل نهایی مشکل کارگران نساجی مازندران و حل مشکل بیمه شدگان مشاغل سخت و زیان آور را از دیگر عملکردهای این سازمان عنوان کرد و افزود: بیمه شدگانی که می خواهند با 20 سال سابقه متوالی بازنشسته شوند، پیش از این با 10 روز غیبت غیرموجه امکان بازنشستگی آنها وجود نداشت اما اکنون این 10 روز به یکسال افزایش داده شده است.

زدا، راه اندازی 40 کارگزاری جدید در کشور، ایجاد شعبه ای ملی برای تعویض، تمدید و تامین اعتبار دفترچه های بیمه، حل مشکل بیمه فرزندان چهارم براساس فرمایشات رهبر انقلاب، اعزام 14 هیات تجدیدنظر تشخیص مطالبات به 14 استان، حل مشکل قراردادهای پژوهشی، افزایش اقلام پروتز تا 300 درصد و انعقاد تفاهمنامه با بنیاد ملی نخبگان برای پوشش بیمه ای نخبگان را از دیگر برنامه های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد.

معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون 39 میلیون و 700 هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که حدود 13،5 میلیون نفر از آنها بیمه شده اصلی و دو میلیون و 300 هزار نفر نیز مستمری بگیر هستند که تعداد مستمری بگیران با افراد تبعی به چهار میلیون و 500 هزار نفر می رسد و هر ماه دو هزار و 200 میلیارد تومان حقوق از سازمان دریافت می کنند.
زدا با بیان اینکه امسال در بهمن ماه یکهزار و 350 میلیارد تومان عیدی به مستمری بگیران پرداخت شد، افزود: در گذشته به ازای هر 25 نفر که بیمه پرداخت می کردند، به یک نفر مستمری بگیر حقوق پرداخت می کردیم اما اکنون به ازای هر 6،5 نفر افرادی که بیمه پرداخت می کنند، به یک نفر مستمری بگیر حقوق پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha