معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ضمن تشریح دلایل بهبود هوای پایتخت در مقایسه با سال های گذشته گفت: در سال جاری تا کنون تهران شاهد 16 روز هوای پاک بوده است.

سلامت نیوز:  معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ضمن تشریح دلایل بهبود هوای پایتخت در مقایسه با سال های گذشته گفت: در سال جاری تا کنون تهران شاهد 16 روز هوای پاک بوده است. 

محمد رستگاری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: یکسری از اقدامات مهم در بحث کاهش آلودگی هوا انجام شده که این اقدامات بر اساس مصوبه هیأت دولت در اردیبهشت ماه امسال انجام شد و تکالیف دستگاه ها در این مصوبه مشخص است و بر اساس این مصوبه کیفیت سوخت بهبود پیدا کرده است.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران ادامه داد: همچنین از مهرماه امسال از شماره گذاری خودروهایی که فاقد استاندارد یورو 4 هستند نیز جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: از اواخر پاییز سال گذشته نیروگاه بعثت که روزانه 1.5 میلیون لیتر سوخت مازوت می سوزاند، سوخت خود را به گاز طبیعی تبدیل کرد. همانطور که می دانید مازوت نقش مهمی در آلودگی هوای تهران داشت که در پی این اقدام بخش مهمی از آلودگی هوا کاهش پیدا کرد.

رستگاری بیان کرد: موضوعاتی که در بالا به آن ها اشاره شد، عوامل مهمی در آلودگی هوای تهران هستند که با اقدامات صورت گرفته موجب شد تا هوای تهران بهبود یابد.

معاون پایش کیفیت هوای محیط زیست استان تهران تأکید کرد: اظهار نظر دقیق درخصوص سهم عوامل کاهش آلودگی هوا منوط به انجام مطالعات دقیق و علمی است.

وی درباره وضعیت کیفی هوای تهران در مقایسه با سال های گذشته نیز گفت: از ابتدای سال 93 تا روز 15 اسفندماه سال جاری، 16 روز پاک، 228 روز سالم و 108 روز ناسالم بوده است. این در حالی است که در سال گذشته تا روز 13 اسفندماه تنها 3 روز پاک، 193 روز سالم و 153 روز ناسالم داشته ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha