برخورد یك دستگاه اتوبوس بی‌آرتی با ایستگاه پل امیربهادر تهران ٩ مصدوم بر جای گذاشت. حسن خالدی، سخنگوی اورژانس كشور ساعت وقوع این حادثه را ١٩:٠٨ جمعه اعلام كرد و گفت: ساعت ١٩:١٠ دقیقه وقوع حادثه تصادف یك دستگاه بی‌آرتی با ایستگاه پل امیربهادر در خط ولیعصر - راه‌آهن به اورژانس تهران اطلاع داده شد كه به سرعت سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

سلامت نیوز:برخورد یك دستگاه اتوبوس بی‌آرتی با ایستگاه پل امیربهادر تهران ٩ مصدوم بر جای گذاشت. حسن خالدی، سخنگوی اورژانس كشور ساعت وقوع این حادثه را ١٩:٠٨ جمعه اعلام كرد و گفت: ساعت ١٩:١٠ دقیقه وقوع حادثه تصادف یك دستگاه بی‌آرتی با ایستگاه پل امیربهادر در خط ولیعصر - راه‌آهن به اورژانس تهران اطلاع داده شد كه به سرعت سه دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، با حضور نیروهای اورژانس در محل مشخص شد كه بر اثر این حادثه، ۹ نفر از مسافران دچار جراحت شده‌اند كه عوامل امدادی به سرعت سه نفر را كه دچار شكستگی و آسیب اندامی شده بودند به بیمارستان لقمان و شش نفر دیگر را كه شرایط اضطراری بالاتری داشتند به بیمارستان سینا اعزام كردند. خالدی، جراحت مصدومان این حادثه را وخیم ندانست و از مساعد بودن حال آنها خبر داد. سرهنگ تیمور حسینی، رییس پلیس راهور تهران علت وقوع این حادثه را انحراف اتوبوس به چپ اعلام كرد و گفت: راننده اتوبوس در حال حركت بود كه ناگهان با یك دستگاه سواری كه از فرعی یكی از خیابان‌های محل حادثه خارج شده بود روبه‌رو شد و برای عدم تصادف با آن به سمت چپ منحرف شد اما متاسفانه به ایستگاه برخورد كرد. حسینی علت وقوع این تصادف را عدم توجه راننده اتوبوس بی‌آرتی به جلو دانست و گفت: راننده اتوبوس در این حادثه مقصر بود چرا كه توجه كافی به جلو نداشت. البته سرعت اتوبوس مجاز بود و به راننده سواری هم آسیبی وارد نشد.

نزدیك‌ترین حادثه تصادف اتوبوس با عابر پیاده در تهران  به ۱۹ بهمن ماه امسال بازمی‌گردد كه در جریان آن زنی ۴۷ ساله در حالی كه قصد داشت عرض خیابان ولی‌عصر تهران را طی كند با یك دستگاه اتوبوس بنز به‌شدت برخورد كرد و به زیر چرخ‌های آن رفت. علت این حادثه بی‌توجهی عابر به چراغ قرمز اعلام شد. كمتر از یك هفته از وقوع این تصادف دلخراش نگذشته بود كه خبر رسید زن میان‌سال دیگری در تبریز به دلیل گیر كردن لباسش به چرخ‌های عقب یك دستگاه اتوبوس، ‌به زیر آن رفته و جان سپرده است. بررسی سهم علل وقوع تصادفات فوتی در سال ۹۲ نشان می‌دهد كه عدم توجه به جلو با اختصاص ٨/٣٠ درصد نخستین عامل در این دست از تصادفات است.

در آمار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، سهم انحراف و تجاوز به چپ ٢/٢٥ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه ٦/٢٢ درصد عنوان شده است. همچنین عدم توانایی در كنترل وسیله نقلیه سهم ۹ درصدی و عدم رعایت حق تقدم سهم ٦/٥ درصدی در تصادفات منجر به فوت داشته است. ایران یكی از كشورهایی است كه آمار بالای تلفات بر اثر سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده است. چندی پیش احمد شجاعی، رییس سازمان پزشكی قانونی كشور آمار تلفات رانندگی در ۱۰ ماه نخست سال جاری در كشور را ۱۴ هزار و ۵۷۹ نفر اعلام كرده بود. این آمار نشان می‌دهد كه با وجود كاهش ٢/٦ درصدی تلفات رانندگی در كشور، ایران همچنان یكی از كشورهای پرتلفات در زمینه سوانح رانندگی در دنیاست. سهم ایران از تلفات جاده‌ای در دنیا ٥/١ درصد است كه این آمار در مقایسه با جمعیت یك درصدی ایران در جهان، از تلفات بالای حوادث رانندگی در كشور حكایت می‌كند. جاده‌های غیر استاندارد، نقص فنی خودروها و عدم رعایت نكات راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان، از عمده دلایل وقوع حوادث رانندگی در ایران است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha