رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، با بیان این كه سال گذشته به 351 هزار و 433 دانش آموز خدمات دندانپزشكی ارایه شد، گفت: از این تعداد 95 هزار و 654 مورد فیشورسیلانت، 96 هزار و 518 مورد فلوراید تراپی و 159 هزار و 261 مورد ترمیم دندان شش بوده است.

دكتر حسین حصاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز برنامه ارایه خدمات پیشگیری از دهان و دندان در پایه ابتدایی از سال 78 تاكنون اظهار كرد: براساس موافقت نامه بین وزارتین آموزش و پرورش و بهداشت، این دو وزارتخانه موظفند خدمات پیشگیری و درمانی را برای تمام مدارس ابتدایی ارایه كنند.

وی با اعتقاد به این كه اجرای موفق برنامه پیشگیری دهان شویه سدیم فلوراید در مدارس بدون نظارت والدین امكان پذیر نیست، گفت: ‌نكات مربوط به سلامت دهان و دندان در تمام مدارس ابتدایی توسط مربیان بهداشت و معلمان داوطلب ارایه می‌شود.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، استفاده هفتگی از دهان شویه سدیم فلوراید را در پیشگیری از پوسیدگی دندان موثر برشمرد و با تاكید بر ضرورت همكاری هرچه بیشتر والدین اظهار كرد: این برنامه همه ساله در مدارس كشور با نظارت مربیان و معلمان داوطلب انجام می‌شود.

دكتر حصاری با بیان این كه تاكنون از شش میلیون بطری دهان شویه مقرر در برنامه، چهار میلیون آن در سطح مدارس كشور توزیع شده است به ایسنا گفت: آموزش سلامت دهان و دندان بدون تاكید خانواده‌ها موثر نخواهد بود.

وی، با اشاره با اختصاص دو میلیارد تومان اعتبار برای درمان دندان‌های پوسیده كودكان در سال جاری افزود: خدمات فیشورسیلانت، فلوراید تراپی و ترمیم دندان شش كودكان ابتدایی از جمله این برنامه‌هاست.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت به عقد قرارداد با دندانپزشكان بخش خصوصی برای خرید خدمت با تعرفه دولتی به عنوان یكی دیگر از برنامه‌های وزارت بهداشت یاد كرد و افزود: برنامه‌های آموزشی و پیشگیرانه در شهرستان‌ها در پارك‌های سلامت، مراكز دندانپزشكی جامع نگر و زیر نظر دانشكده‌های دندانپزشكی و توسط دانشجویان در قالب طرح‌های موردی ارایه می‌شود.

دكتر حصاری، در پایان به انعقاد قرارداد سه ساله‌ای با وزارت آموزش و پرورش برای ارایه خدمات سلامت دهان و دندان به دانش آموزان اشاره كرد و یادآور شد:‌ البته آغاز این فعالیت‌ها از سال 78 بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha