رییس همایش کلینیکال آنکولوژی گفت: هم اینک با کمبود مراکز درمان بیماران سرطانی در کشور روبرو هستیم که این امر بیماران را با مشکلات مضاعفی مواجه کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر "جعفر امامی" در این همایش که با حضور پزشکان متخصص این رشته امروز پنجشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) به مدت دو روز آغاز به کار کرد، افزود: بر اساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی برای جمعیت 600هزار تا یک میلیون نفر نیازمند یک مرکز رادیوتراپی-آنکولوژی هستیم.
وی با اشاه به اینکه هر مرکز حداقل نیازمند دو متخصص رادیوتراپی-آنکولوژی است، خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت 70 میلیونی کشور نیازمند 100 تا 120 مرکز درمان سرطان هستیم، این در حالی است که هم اینک کمتر از 40 مرکز در کشور در زمینه درمان سرطان فعال هستند و با کمبود متخصصان رشته کلینیکال آنکولوژی نیز روبرو هستیم.
امامی با انتقاداز اینکه از نظر جغرافیایی توزیع مراکز درمان سرطان نیز مناسب نیست، تصریح کرد: در برخی استان های کشور مانند سمنان، لرستان، زنجان و قزوین حتی یک مرکز درمان سرطان وجود ندارد و در استان های بندرعباس، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان با کمبود مراکز درمانی روبرو هستیم.
وی ادامه داد: متخصصان رادیوتراپی-آنکولوژی در طول 50 سال گذشته ، 80 درصد موارد سرطان ها را با انجام روشهای غیرجراحی از قبیل شیمی درمانی و رادیوتراپی، درمان کرده اند.
رییس همایش کلینیکال -آنکولوژی با اشاره به بروز حدود 70 هزار مورد بروز جدید سرطان در کشور بر سه مقوله اساسی پیشگیری، تشخیص زودرس و درمان کافی تاکید کرد.
این متخصص گفت: این سه مقوله مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی نیز هست و در این زمینه فعالیت هماهنگ سازمان های مختلف مورد نیاز است و برای بهبود وضعیت برخورد با مسایل مربوط به سرطان و سه مقوله فوق در سطح کشور از مردم، نهادهای خیریه و مسوولان دولت مساعدت بیشتری مورد انتظار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha