معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرایی شدن قانون جامع معلولان پس از تصویب نهایی مجلس و اختصاص بودجه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: طولانی شدن روند تصویب آن بدلیل کار کارشناسی برای رفع اشکالات آن بوده است.

اجرایی شدن قانون جامع معلولان در سال ۹۴

سلامت نیوز: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرایی شدن قانون جامع معلولان پس از تصویب نهایی مجلس و اختصاص بودجه در سال ۹۴ خبر داد و گفت: طولانی شدن روند تصویب آن بدلیل کار کارشناسی برای رفع اشکالات آن بوده است.

دکتر یحیی سخنگویی در گفتگو با مهر افزود: روند بررسی و بازنگری قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مدت زیادی به طول انجامیده است و طی این مدت نیز کارشناسان امور معلولان در بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین تشکل های غیر دولتی مرتبط مشغول بررسی راهکارها در جهت رفع موانع و مشکلات پیش روی معلولان بوده اند.

وی اظهار داشت: این قانون با تصویب دولت و رای نهایی مجلس سال آینده آماده اجرا خواهد بود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی به اعمال تغییراتی در قانون قبلی اشاره کرد و گفت: قانون قبلی ۱۶ ماده داشت که مفاد جدید بسیاری در راستای ارائه خدمات و تسهیلات به معلولان و همچنین تکلیف دستگاه ها در مورد اجرایی شدن قانون به آن اضافه شده و در مقایسه با قانون قبلی محکم تر و دقیق تر و با قابلیت اجرای بیشتری نسبت به گذشته است.

به گفته سخنگویی، بعد از تصویب نهایی مجلس و ابلاغ به دستگاه ها، اجرای این قانون در سراسر کشور آغاز خواهد شد که البته اعتبار ویژه ای برای اجرایی شدن قانون معلولان نیز لازم است که امیدواریم محقق شود.

وی همچنین در مورد صدور کارت های معلولیت نیز گفت: صدور این کارت ها به سرعت در حال جرا است و در سال آینده نیز واگذاری کارتهای جدید به معلولان انجام خواهد شد البته با شرایط فعلی سازمان صدور کارت برای تمامی معلولان کشور چندین سال زمان می برد که امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۴ تعداد بیشتری کارت معلولیت صادر و واگذار نماییم و معلولان می توانند برای دریافت خدمات و شناسایی از این کارت استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha